به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی Reddit در این یک هفته اخیر حسابی غوغا به‌پا کرده و در جدیدترین اخبار منتشر شده مربوط به آن، به‌نظر می‌رسد مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI قرار است از عرضه عمومی سهام این پلتفرم سود زیادی به جیب بزند!

شبکه اجتماعی Reddit به‌تازگی و در اقدامی جنجالی تصمیم گرفته که داده‌های ارزشمند و دست‌نخورده فعالیت کاربران خود را به عنوان یک منبع آموزشی ارزشمند در اختیار کمپانی گوگل قرار دهد. براساس قرارداد 60 میلیون دلاری گوگل با Reddit، این غول تکنولوژی می‌تواند از داده‌های موجود در این وبسایت برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود بهره بگیرد.
یکی دیگر از تصمیم‌های پرسروصدا و بحث‌برانگیز این شبکه اجتماعی، عرضه عمومی سهام آن پس از 19 سال فعالیت بوده است.

Reddit

عرضه عمومی سهام Reddit، ثروتمندتر شدن سم آلتمن!

براساس شنیده‌های اخیر، قرار است به‌زودی و در آغاز ماه مارچ (پایان همین هفته) روند عرضه عمومی سهام این کمپانی آغاز شود و به‌نظر می‌رسد این فرایند برای برخی از سهام‌داران حسابی سودآور باشد!
گزارشات اخیر نشان‌دهنده این هستند که سم آلتمن، مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI یکی از سه سهام‌دار برتر این شبکه اجتماعی است و عرضه عمومی سهام Reddit میلیون‌ها دلار برای او به ارمغان خواهد آورد.

آلتمن تا این لحظه بیش از 60 میلیون دلار در این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده و 9.2% از حق رأی در هیئت‌مدیره را نیز در اختیار دارد. او در سال 2014 اظهار کرده بود که به‌مدت 9 سال است که یکی از کاربران همیشگی و روزانه پلتفرم Reddit به‌حساب می‌آید.

او در حال حاضر در جستجوی جذب میلیاردها دلار سرمایه برای راه‌اندازی کسب‌وکار طراحی و تولید تراشه‌های اختصاصی خود می‌باشد. استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI که کمپانی مایکروسافت را به‌عنوان سرمایه‌گذار، حامی و شریک تجاری اصلی به‌همراه خود دارد؛ امیدوار است بتواند با تأسیس کارخانه تراشه خود پاسخگوی نیاز بازار باشد و از وابستگی به رقبا نیز بکاهد.
به همین منظور، در طی این یکی دو سال گذشته، کمپانی OpenAI بر روی استارتاپ‌های هوش مصنوعی کوچک بسیاری سرمایه‌گذاری کرده است.

بررسی اسناد مالی Reddit نشان می‌دهد که سهام سم آلتمن در این کمپانی حتی از مدیرعامل خود این شرکت، استیو هافمن هم بیشتر است! آلتمن تا سال 2021 به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ در جلسات حاضر می‌شد، اما در اوایل سال 2022، مدیرعامل OpenAI تصمیم گرفت از این سمت خود در Reddit کناره‌گیری کند.

به‌عنوان بخشی از فرایند عرضه عمومی سهام (IPO)، شرکت Reddit قصد دارد به برخی از کاربران و مدیران خود (که با نام Redditor شناخته می‌شوند) سهام اهدا کند. بررسی سوابق نشان می‌دهد که سم آلتمن هم جزئی از این کاربران است و با توجه به میزان سهام تحت‌اختیار او، قیمت این سهام اهدایی تا میلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array