به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  تیک تاک (TikTok)، این پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی، اعلام کرده است که از این پس محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC) پس از آپلود در این پلتفرم، به صورت خودکار برچسب‌گذاری می‌شوند.

روز نهم می (20 اردیبهشت)، این غول رسانه‌های اجتماعی گفت که به لطف همکاری با ائتلاف منشأ و اصالت محتوا (C2PA) ، اولین پلتفرم اشتراک‌گذاری فیلم در دنیا خواهد بود که فناوری Content Credentials خود را پیاده‌سازی می‌کند.

اقدامات تیک تاک برای شفاف‌سازی محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی

تیک تاک قبلاً از سازندگان محتوا درخواست کرده بود که کلیه محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی واقع‌گرایانه و همچنین فیلم‌هایی که با کمک جلوه‌های هوش مصنوعی داخلی این برنامه ساخته شده‌اند را برچسب‌گذاری کنند.

ولی اکنون قرار است با این پیشرفت تازه، این اتفاق به صورت خودکار در این پلتفرم رخ دهد. گفته می‌شود که این کار با توسل به فناوری Content Credentials انجام می‌شود که در اصل متادیتا را به محتوایی متصل می‌کند که پلتفرم می‌تواند از آن برای شناسایی و برچسب‌گذاری فوری AIGC استفاده کند.

هوش مصنوعی در تیک تاک

در بیانیه رسمی تیک تاک آمده است که افزایش AIGC با برچسب خودکار در این شبکه اجتماعی در ابتدا به صورت تدریجی اجرا خواهد شد. ولی به محض اینکه Content Credential برای متادیتا بر روی سایر پلتفرم‌ها پیاده‌سازی شود، می‌توان محتوای بیشتری را برچسب‌گذاری کرد.

هرچند در حال حاضر، این ویژگی تنها برای تصاویر و ویدیوها در دسترس قرار می‌گیرد ولی تیک تاک قصد دارد در آینده نزدیک آن را برای محتوای صوتی نیز گسترش دهد.

گفتنی است که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نیز به طرح احراز اصالت محتوا (Content Authenticity Initiative) به رهبری ادوبی (Adobe) پیوسته است. دانا روآ، مشاور عمومی و افسر ارشد اصالت محتوا در ادوبی می‌گوید:

«اکنون در دورانی هستیم که هر محتوای دیجیتالی را می‌توان تغییر داد، از اینرو، ارائه راه‌حلی برای تشخیص واقعیت به مردم امری بسیار ضروری است.»

تیک تاک گفته است علاوه بر برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی، منابع سواد رسانه‌ای توسعه یافته در کنار MediaWise و Witness را نیز منتشر خواهد کرد. این پلتفرم اجتماعی در نظر دارد در طول سال، 12 ویدیو منتشر کند که سطح مهارت‌های سواد رسانه‌ای در سطح جهان را ارتقا می‌دهد.

این در حالی است که هوش مصنوعی با سرعتی باورنکردنی به پیشرفت خود ادامه داده و هر روز ظرفیت ایجاد محتوای واقعی‌تر در آن افزایش پیدا می‌کند و این امر، جرقه‌ای از افزایش دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط این فناوری خواهد بود.

روز هشتم می (19 اردیبهشت)، مقامات هنگ کنگ یک صرافی غیرمجاز و تقلبی را کشف کردند که با ادعای دروغین درباره ارتباط نزدیک خود با ایلان ماسک، ویدیوها و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از این چهر سرشناس را در وب‌سایت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کرد.

چند روز قبل، پس از آن که یک دیپ فیک از وارن بافت، یکی از بنیانگذاران برکشایر هاتاوی منتشر شد که می‌توانست طرز لباس پوشیدن، حرکات و صحبت کردن او را به طور باورپذیری تقلید کند، او در اظهار نظری جنجالی گفت که تأثیر هوش مصنوعی در زمینه فعالیت‌های مالی غیرقانونی، با ظهور بمب اتمی و تسلیحات هسته‌ای قابل قیاس است.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array