به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل تلاش دارد قدرت‌های دستیار هوش مصنوعی Gemini را به برنامه‌های اصلی خود وارد کند. گوگل در ماه مارس ابزار هوش مصنوعی  Gemini را به برنامه Google Maps اضافه کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از صدای خود مسیریابی را شروع کنند. به علاوه، گوگل مدت زیادی است که ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای برنامه YouTube Music در یوتیوب آزمایش می‌کند.

ابزار Google Gemini می‌تواند برای ارائه نتایج جستجوی بهتر به کاربران، به اطلاعات برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل دسترسی داشته باشد. اکنون، گوگل می‌تواند قدرت‌های هوش مصنوعی Gemini را به بخش موسیقی یوتیوب (YouTube Music) بیاورد. این افزونه YouTube Music برای Gemini به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های مورد علاقه خود را در یوتیوب جستجو کنید، به رادیو گوش کنید، هنرمندان جدید و لیست‌های پخش جدیدی را امتحان کنید و به کشف و جستجو در سایر امکانات این برنامه مشغول شوید.

وقتی این افزوده را فعال می‌کنید، Gemini داده‌های حساب YouTube Music شما، از جمله لیست‌های پخش، موسیقی‌های مورد علاقه، تاریخچه پخش، تنظیمات برگزیده و غیره را واکشی کرده و نتایج جستجوی بهبودیافته و مرتبطی را بر اساس داده‌های YouTube Music به شما ارائه می‌دهد.

البته پیش از این فرایند، پیام درخواستی به شما نشان داده می‌شود و تنها زمانی که با آن موافقت کنید Gemini از اطلاعات YouTube Music شما استفاده خواهد کرد.

هوش مصنوعی گوگل در یوتیوب

چگونه به افزونه یوتیوب برای Gemini دسترسی پیدا کنیم؟

شما به سادگی با مراجعه به صفحه «افزونه‌ها» می‌توانید به برنامه جدید YouTube Music برای Gemini دسترسی پیدا کنید. وقتی همزمان با فعال بودن افزونه، جستجوی خود را انجام می دهید، نتایج را از YouTube Music دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، با ضربه زدن روی نتایج جستجو، YouTube Music باز می‌شود. اگر برنامه روی گوشی شما نصب نشده باشد، هوش مصنوعی Gemini موسیقی را از طریق نسخه‌وب برنامه YouTube Music پخش خواهد کرد.

گفته می‌شود افزونه YouTube Music برای Gemini در مقایسه با ویژگی “Music Provider” کمی متفاوت عمل می‌کند. این افزونه جدید، نتایج جستجوی Gemini را برای YouTube Music با استفاده از اطلاعات برنامه بهبود می‌بخشد، در حالی که ویژگی « Music Provider» به شما امکان می‌دهد برنامه پیش‌فرض را برای پخش موسیقی در تلفن خود انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این ویژگی در آخرین نسخه برنامه Google مشاهده شده است و افزونه در Gemini در دسترس نیست.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array