به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی 21Shares ، یکی از بزرگترین ناشران محصولات قابل معامله در بورس (ETP) ارزهای دیجیتال، در حال راه‌اندازی یک ETP استیکینگ با تمرکز بر ارز دیجیتال تون کوین (TON) است. درواقع، Toncoin Staking ETP یک محصول با 100٪ پشتوانه فیزیکی است که عملکرد رمزارز TON را ردیابی کرده و در عین حال، برای عملکرد بهتر، بازده سپرده‌گذاری را مجدداً در ETP سرمایه‌گذاری می‌کند.

این شرکت روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معاملات این محصول در تاریخ 27 مارس (8 فروردین) در صرافی SIX سوئیس با نماد TONN شروع شده است. هدف از عرضه این محصول جدید سرمایه‌گذاری رمزارزی، فراهم کردن فرصتی برای سرمایه‌گذاران برای کسب پاداش‌های TON بدون نیاز به راه‌اندازی و مدیریت یک نود استیکینگ (staking node) است.

معاملات محصول ETP تون کوین

ساز و کار محصول قابل معامله در بورس تون کوین

بلاکچین TON از یک مدل اثبات سهام (PoS) برای دستیابی به اجماع شبکه استفاده می‌کند و به اعتبارسنجی‌ها یا همان حامیان امنیت شبکه، اجازه می‌دهد در ازای استیک کردن دارایی خود، پاداش کسب کنند. طبق اعلام بنیاد TON، کاربران برای واجد شرایط بودن به حداقل 600 هزار تون کوین به ارزش 2.9 میلیون دلار نیاز دارند، اما کاربران اجازه دارند دارایی خود را با هم ترکیب کنند.

با کمک سرویس جدید 21Shares، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون پیچیدگی‌های فنی مرتبط با استیکینگ TON از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند. در این اطلاعیه به ویژگی سهولت در کاربری و دسترسی به نقدینگی بازارهای مالی سنتی اشاره شده است.

به گفته اوفلیا اسنایدر، یکی از بنیانگذاران و رئیس 21Shares، محصول TONN “اولین و تنها ETP  تون کوین است که تاکنون راه‌اندازی شده ‌است. به گفته او به دلیل منفعت بیشتری که سوده سپرده‌گذاری در صندوق‌های استیکینگ برای دارندگان ETP دارد، این شرکت ETP استیکینگ را به نسخه اسپات ترجیح داده است. این محصول یک راه قانونی و امن برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا از قابلیت‌های اُپن نتورک (Open Network) استفاده کنند.

گفتنی است که اُپن نتورک (Open Network) با نام اختصاری TON در سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد و توسط تلگرام متعلق به پاول دوروف توسعه یافت. این شرکت در ماه می 2020 به دلیل یک نبرد حقوقی طولانی مدت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مجبور شد مشارکت در پروژه‌های بلاکچین را کاهش دهد ولی تلگرام همچنان به مشارکت فعال در ترویج فناوری منبع باز TON و Toncoin ادامه می‌دهد.

نمودار هفتگی قیمت تون کوین
نمودار هفتگی قیمت تون کوین (TON)

توکن تون کوین (TON) اخیراً رشد قابل توجهی داشته و طی 30 روز گذشته 134 درصد افزایش یافته است. به گفته CoinGecko، در زمان نگارش این مطلب، این دارایی با قیمت 4.97 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته حدود 4.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array