به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جامعه ترا لونا کلاسیک (Terra Luna Classic) به اتفاق آرا یک پروپوزال مهم اندازه بلوک را برای کاهش برخی از خطرات احتمالی حملات همتا به همتا در زنجیره Terra Classic به تصویب رساند. توسعه‌دهندگان اصلی به خطرات احتمالی برای اکوسیستم‌های کازماس، سولانا و پولکادات اشاره کرده و اقدامات اولیه را برای کاهش تأثیر چنین حملاتی پیشنهاد کرده‌اند.

پروپوزال 12094 که پروپوزالی برای کاهش MaxBlockSize است، از آستانه عبوری که به طور رسمی توسط انجمن ترا کلاسیک تایید شده است، فراتر رفت. تیم توسعه‌دهنده Genuine Labs پیشنهاد کاهش MaxBlockSize از 5 مگابایت به 2 مگابایت را به عنوان یک اقدام امنیتی اولیه برای مقابله با هرزنامه‌های همتا به همتا ارائه کرد.

این پروپوزال 99.87٪ رای “مثبت” دریافت کرده است که نشان‌دهنده اهمیت افزایش حداکثر اندازه بلوک برای جلوگیری از حملات مختلف به سمت زنجیره است. از بین 56 اعتبارسنجی شرکت‌کننده در این نظرسنجی، 55 اعتبارسنجی از جمله Allnodes، Interstellar Lounge، Interstake One، Jesus Is Lord، Stalely و دیگران به این پروپزوال رای مثبت دادند.

این اعتبارسنجی‌ها معتقدند تا زمانی که آزمایشگاه اصلی یک راه حل دائمی پیدا کند، این احتمالاً بهترین گزینه موجود است. جاکوب گادیکیان مدیر عامل شرکت نشنال لبز (Notional Labs)، گفته است که جامعه باید اندازه بلوک را بین 850 کیلوبایت تا 1 مگابایت نیز کاهش دهد.

در این بین، پیشنهاد افزایش 10 برابری هزینه گس در این شبکه نیز ارائه شده است که ادعا می‌کند سطوح فعلی تراکنش‌ها بسیار پایین بوده و همین امر بروز حملات مختلف را امکان‌پذیر و حتی اقتصادی می‌کند.

نمودار قیمت ترا لونا کلاسیک بعد از تصویب پروپوزال

رالی قیمت توکن‌های شبکه ترا (LUNC و USTC) بعد از تصویب پروپوزال جدید

در بحبوحه روند بهبود بازار، قیمت توکن LUNC در 24 ساعت گذشته نزدیک به 10 درصد افزایش یافته و در حال حاضر در محدوده 0.0001105 دلار معامله می‌شود. سقف و کف قیمت روزانه ترا لونا کلاسیک (LUNC) در بازه 24 ساعته به ترتیب 0.0001003 دلار و 0.0001131 دلار بوده است. حجم معاملات آن نیز 102 درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده افزایش علاقه معامله‌گران به این دارایی دیجیتال است.

در همین حال، قیمت USTC نیز 20 درصد بالاتر رفت و در حال حاضر در محدوده 0.0202 دلار در نوسان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array