به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مبحث زیان‌های بیت کوین برای محیط زیست مدت‌هاست که موضوع مورد بحث میان مخالفان صنعت کریپتو بوده و منتقدان این صنعت همیشه از این نقطه ضعف استفاده می‌کنند تا کل سیستم را تحت‌الشعاع قرار دهند. در همین راستا، غول پرداخت‌های بین‌المللی پی پال (PayPal) با پیشنهاد ایجاد یک سیستم پاداش برای “ماینرهای سبز” جنجال تازه‌ای در بازار ایجاد کرده است. در واقع، پی پال (PayPal) پیشنهاد کرده است با ارائه پاداش به ماینرها از طریق مشوق‌های لایه‌بندی شده در بستر شبکه بیت‌کوین، فرایند ماینینگ بیت کوین را به لحاظ اقتصادی جذاب‌تر کند.

تلاش پی پال برای بهبود تاثیرات زیست محیطی بیت کوین

بر اساس یک پست وبلاگی که روز 22 آوریل (3 اردیبهشت) منتشر شد، گروه تحقیقات بلاکچین پی پال، با همکاری Energy Web و DMG Blockchain Solutions، استفاده از “انگیزه‌های اقتصادی رمزنگاری شده” برای تشویق ماینرهای بیت کوین به استفاده از منابع انرژی کم‌کربن را پیشنهاد کرده است.

ماینر سبز پی پال

بر اساس این پیشنهاد، «ماینرهای سبزی» که از منابع انرژی پایدار استفاده می‌کنند، با «کلیدهای سبز» ویژه‌ای، که با کلیدهای عمومی آنها در ارتباط است، اعتبار می‌یابند. تراکنش‌های بیت‌کوین به شکلی ترجیحی به سمت این ماینرها هدایت می‌شوند. هرچند کارمزد این تراکنش‌ها کمتر است ولی یک پاداش بیت کوین اضافی در یک آدرس پرداخت چند امضایی برای آنها درنظر گرفته می‌شود که فقط از طرف ماینرهای سبز قابل مطالبه هستند.

بر اساس این مقاله، راه حل پیشنهادی پی پال، از پلتفرم «اثبات سبز برای بیت کوین» متعلق به پلتفرم Energy Web برای استخراج‌کنندگان استفاده می‌کند تا براساس امتیازات انرژی پاک و تأثیر شبکه، گواهی اعتبار دریافت کنند. ماینرهای سبز می‌توانند به عنوان شرکت کنندگان در این برنامه تشویقی ثبت نام کرده و کلید سبز خود را در پلتفرم به اشتراک بگذارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array