به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  واتساپ تازه‌ترین اپلیکیشنی است که به آینده بدون نیاز به رمز عبور قدم گذاشته است. طبق آخرین اطلاعیه واتساپ، این پیام‌رسان نیز اکنون پشتیبانی از Passkey را در نسخه‌های iOS این برنامه ارائه می‌کند. با فعال شدن این ویژگی، کاربران این برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده نیز می‌توانند از حسگرهای بیومتریک آیفون یعنی Face ID یا Touch ID  برای ورود به سیستم استفاده کنند.

واتساپ در حال حاضر از باز کردن قفل برنامه iOS خود با کمک حسگرهای بیومتریک پشتیبانی می‌کند و قرار است طی به‌روزرسانی‌های بعدی و به مرور، قابلیت Passkey را نیز به این نسخه اضافه نماید. ناگفته نماند که قابلیت لاگین بدون نیاز به رمز عبور چندین ماه قبل یعنی در اکتبر سال گذشته به نسخه‌های اندرویدی واتساپ اضافه شده بود.

در این حالت، یک رمز اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد شده و روی آی‌کلاد Keychain ذخیره خواهد شد. طبق گفته اپل، سطح امنیت این روش نسبت به استفاده از رمز عبور بیشتر است و ریسک حملات فیشینگ و سرقت هویت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به علاوه، با کمک این قابلیت می‌توانید حتی زمانی که به شبکه متصل نیستید وارد سیستم شوید، زیرا تلفن شما کلید احراز هویت را در خود نگه می‌دارد.

Passkey واتساپ

شیوه عملکرد Passkeyها برای ورود به سیستم

کلیدهای Passkey می‌توانند رمزهای عبور سنتی را با روش‌های احراز هویت دستگاه شما جایگزین کنند. به این ترتیب، فقط با فعال کردن گزینه Face ID در آیفون، حسگر اثرانگشت گوشی اندرویدی خود، یا با Windows Hello در رایانه شخصی خود می‌توانید وارد حساب جیمیل، پی پال یا iCloud شوید.

استفاده از قابلیت Passkey که بر اساس فناوری WebAuthn (یا Web Authentication) ساخته شده است این امکان را فراهم می‌سازد که هنگام ایجاد یک Passkey ، دو کلید مختلف ایجاد شود: یکی توسط وب‌سایت یا سرویسی که حساب شما در آن است و یک کلید خصوصی که در دستگاه مورد استفاده شما برای تأیید هویت ذخیره می‌شود.

کاربران برای اطمینان از وجود این گزینه مسیر Settings > Account > Passkeys  را در گوشی‌های خود طی کنند. در صورت عدم وجود این گزینه، باید منتظر بمانید تا این ویژگی برای دستگاه یا منطقه سکونت شما فعال شود.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه دستگاه‌های مک و ویندوز نمی‌توانند دستگاه‌های اصلی متصل به حساب باشند، گزینه ورود با حساب کاربری با کد QR در این اپلیکیشن باقی خواهد ماند. این روش به نحوه عملکرد کلیدهای عبور هنگام ورود به یک سرویس در مرورگرهای وب دسکتاپ شبیه است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که رمز عبور را با استفاده از دوربین پیش‌فرض گوشی خود اسکن کنید.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array