به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، امروز (20 آوریل، اول اردیبهشت 1403)، بیت کوین چهارمین رویداد هاوینگ خود را جشن گرفت. در حالی که پیش‌بینی می‌شد این رویداد با نصف کردن پاداش بلوک، اختلالی جدی در عملیات تجاری شرکت‌های استخراج بیت کوین ایجاد کند، ظاهراً سرمایه‌گذاران بازار سهام به گمانه‌زنی در مورد شرکت‌های پیشرو در این صنعت پرداخته و توجه بیشتری به این بخش معطوف کرده‌اند، چراکه برخی از شرکت‌های ماینینگ در 24 ساعت قبل از هاوینگ تا 10 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

سهام شرکت‌های برتر ماینینگ

برای مثال، ارزش سهام ریوت پلتفرمز با نماد RIOT، با افزایش 10.13 درصدی به 9.13 دلار رسید و در جلسه معاملاتی روز 19 آوریل (31 فروردین) بیشترین رشد را در بین شرکت‌های ماینینگ لیست شده در بازار بورس به ثبت رساند. لازم به ذکر است که ریوت همان روز از راه‌اندازی یک مرکز استخراج جدید به مساحت 250 هکتار در کورسیکانا، تگزاس خبر داده بود. این اطلاعیه به جیسون لس (Jason Les)، مدیر عامل ریوت پلتفرمز این فرصت را داد تا زنگ پایان را در مقر نزدک به صدا درآورد.

شرکتهای ماینینگ در بازار سهام

در همین حال، سهام ماراتون دیجیتال (MARA) با 9.78 درصد افزایش به 16.50 دلار نزدیک شد، در حالی که کلین اسپارک (CLSK) با افزایش 5.98 درصدی به 17.20 دلار رسید.

مسیر پیش روی ماینرها بعد از هاوینگ

بعد از هر دوره هاوینگ، ماینرهایی که با وجود نصف شدن پاداش استخراج مجبور هستند از همان میزان انرژی و منابع برای استخراج بیت کوین استفاده کنند، به طور بالقوه با کاهش سطح سود خود مواجه خواهند شد. در این حالت، این ماینرها دو گزینه پیش روی خود دارند: یا فعالیت‌های خود را برای رسیدن به همان سطح درآمد بالا گسترش دهند یا به طور کلی عملیات خود را متوقف کنند.

آشر جنوت (Asher Gennot)، مدیرعامل هات ایت (Hut 8) اخیراً توضیح داده بود که چندین شرکت ماینینگ بیت کوین در سال 2022 به دلیل اهرم بیش از حد و عدم آمادگی برای افزایش هزینه‌های انرژی ورشکست شده‌اند. ولی از سوی دیگر، ماینرهای بزرگ بیت کوین با اضافه کردن تجهیزات جدید خود را برای این رویداد آماده کرده‌اند.

با این توضیح، بررسی موشکافانه سرمایه‌گذاران از عملکرد این شرکت‌ها و شناسایی قوی‌ترین فعالان این حوزه، باعث شده است تقاضا برای سهام آنها افزایش یافته و ارزش آن با این رشد ملموس مواجه شود.

ناگفته نماند که طبق داده‌های گوگل فایننس (Google Finance)، به طور کلی، شاخص S&P 500 که 500 شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات متحده را دنبال می‌کند، قبل از پایان هفته معاملاتی اخیر، 0.88٪ کاهش دیگر در بازه 24 ساعته را تجربه کرد که نشان دهنده افت 3.54 درصدی طی پنج روز معاملاتی گذشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array