به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  شرکت بزرگ متا اخیراً اعلام کرده است که سیستم واقعیت ترکیبی این شرکت که در هدست‌های کوئست (Quest) مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای شخص ثالث در اختیار سایر شرکت‌ها قرار خواهد داد.

این تغییر سیاست با نام جدید «سیستم عامل متا هوریزون» و تغییر نام برند « Quest Store» به « Meta Horizon Store» همراه است و شرکت‌های صاحب‌نامی مثل ایسوس، لنوو و برند Xbox مایکروسافت اولین شرکایی خواهند بود که با استفاده از این سیستم عامل محصولات خاص خود را تولید خواهند کرد.

بر اساس پست وبلاگی منتشر شده از متا، هر یک از این شرکا، برای توسعه دستگاه‌های واقعیت ترکیبی یا مجازی خود و استفاده از فناوری‌هایی مثل ردیابی چشم، صورت، دست و بدن با متا همکاری خواهند کرد.

 Horizon OS متا

برنامه شرکت‌های بزرگ برای استفاده از سیستم‌عامل Horizon OS متا

پیش از این گفته شده بود که انجمن گیمرهای ایسوس در حال کار بر روی یک “هدست بازی کاربردی” است، اگرچه جزئیات دقیق این طرح منتشر نشده است ولی این امکان وجود دارد که این شرکت به استقبال جلوه‌های صوتی و بصری با کیفیت با تمرکز بر اتصال چند نفره خواهد رفت.

لنوو نیز قرار است با تمرکز بر افزایش بهره‌وری، سرگرمی و آموزش، دستگاه‌های Meta Horizon OS خود را بسازد. این غول فناوری چینی قبلاً برای توسعه هدست‌های Oculus Rift S این شرکت با متا کار کرده بود. این همکاری به قبل از تغییر نام فیس بوک به متا و تغییر نام Oculus vertical به Quest برمی‌گردد.

از سوی دیگر، همانطور که قبلاً هم گزارش شد، برند ایکس‌باکس مایکروسافت برای توسعه یک نسخه محدود از هدست متا کوئست با مضمون Xbox در حال همکاری با متا است. البته هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ثابت کند ایکس باکس دستگاه‌های واقعیت مجازی خود را برای رقابت با پلی استیشن VR در نظر گرفته است.

گفته می‌شود که متا قصد دارد پروژه تجربی “App Lab” را نیز در اختیار کاربران بیشتری قرار دهد تا از این طریق، به توسعه‌دهندگان اجازه دهد برای انتشار نرم‌افزارهای خود در این پلتفرم روش‌های بیشتری پیش رو داشته باشند.

«ما در حال آغاز فرایند حذف موانع بین فروشگاه Meta Horizon و App Lab هستیم که به هر توسعه‌دهنده‌ای که الزامات فنی و محتوای اولیه مورد نیاز را برآورده می‌کند، اجازه می‌دهد نرم‌افزار خود را روی این پلتفرم منتشر کند. عناوین App Lab به زودی در بخش اختصاصی فروشگاه در همه دستگاه‌های ما نمایش داده می‌شوند که آشنایی با آن را برای مخاطبان بزرگ‌تر آسان می‌کند.»

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array