به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علی‌رغم تلاش‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تضمین عرضه داخلی باتری الکتریکی، تمام تولیدکنندگان اصلی باتری‌های الکتریکی در آسیا مستقر هستند.

در این جدول، 10 تولیدکننده برتر باتری EV را بر اساس کل باتری تولیدی (اندازه‌گیری شده بر حسب مگاوات ساعت) در سال 2023 رتبه‌بندی نموده‌ایم:

10 تولیدکننده برتر باتری الکتریکی در جهان

شرکت فناوری معاصر آمپرکس (CATL) چین در کمتر از یک دهه به سرعت رشد کرده و عنوان بزرگترین گروه تولید باتری الکتریکی را در جهان به خود اختصاص داده است. این شرکت چینی اکنون 34 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و برای طیف وسیعی از خودروهای ساخت چین، از جمله تسلا مدل Y، SAIC’s MG4/Mulan و مدل های مختلف Li Auto، باتری تامین می‌کند.

سه سازنده برتر باتری (CATL، BYD، LG) در مجموع دو سوم (66٪) از کل باتری الکتریکی جهان را تولید می‌کنند.

تولیدکنندگان برتر باتری الکتریکی جهان در سال 2023

پاناسونیک که زمانی پیشرو در تجارت باتری خودروهای برقی بود، اکنون با 8 درصد سهم بازار در جایگاه چهارم قرار دارد که نسبت به سال قبلتر (2022) حدود 9 درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه مشتری اصلی این شرکت (تسلا) اکنون باتری‌ها را از چندین تامین‌کننده تامین می‌کند، به نظر می‌رسد این سازنده باتری ژاپنی در حال از دست دادن مزیت رقابتی خود در صنعت است.

به طور کلی، بر اساس آمارهای Fortune Business Insights، پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار جهانی باتری‌های EV از 49 میلیارد دلار در سال 2022 به 98 میلیارد دلار تا سال 2029 افزایش یابد.

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array