به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اچ پی به تازگی از سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ OMEN 17 خود با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرده است که برخلاف قبل از پردازنده‌های اینتل در آن استفاده نشده است. گفته می‌شود نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری OMEN 17 اچ پی به تراشه‌های رایزن 8040 (Ryzen 8040 “Hawk Point”) مجهز شده‌اند و پیکربندی با پردازنده‌های Core Ultra در این مدل جایی ندارند.

در این مجموعه، کمترین قیمت به لپ‌تاپ‌های OMEN 17 مجهز به پردازنده  8645HS سری رایزن ۵ تعلق دارد ولی پیکربندی‌های گران‌قیمت‌تر نسل جدید لپ‌تاپ‌های اچ پی به پردازنده‌های 8845HS و 8945HS متعلق به سری‌های رایزن ۷ و ۹ مجهز شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ OMEN 17 اچ پی
منبع تصویر: HP Omen Gaming

چرا اچ پی پردازنده‌های سری رایزن 8040 را انتخاب کرد

تراشه‌های جدیدی که اچ پی  برای سری جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود برگزیده است، علاوه بر قدرت بیشتر در مقایسه با نمونه‌های مشابه، به دلیل وجود موتور هوش مصنوعی مجزای رایزن، در زمینه این فناوری نوین نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. علاوه بر این، معماری Zen 4  به اضافه کارت گرافیکی مجتمع (iGPU) مدل RDNA 3 سطح بهره‌روی انرژی این لپ‌تاپ را افزایش داده است. این لپ‌تاپ علاوه بر واحد پردازش گرافیکی APU خود، از یک کارت گرافیکی عالی مستقل نیز برخوردار است.  

مدل‌های پایه لپ‌تاپ HP OMEN 17 با دو مدل پردازنده‌ گرافیکی GeForce RTX 4050 NVIDIA و NVIDIA RTX 4060 عرضه می‌شوند و مدل‌های پیشرفته‌تر و البته گران‌تر آن به پردازنده NVIDIA RTX 4070 Laptop GPU مجهز هستند. به لحاظ حافظه رم نیز دو مدل 16 یا 32 گیگابایتی DDR5 با فرکانس 5600MHz قابل انتخاب هستند. فضای ذخیره‌سازی داخلی این لپ‌تاپ دو درایو SSD M.2 PCIe 4.0 NVMe با گزینه پیش‌فرض 512 گیگابایت یا 1 ترابایت در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل قابل ارتقا هستند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ OMEN 17 اچ پی
منبع تصویر: HP Omen Gaming

لپ تاپ HP OMEN 17 دارای یک صفحه نمایش 17.3 اینچی با دو گزینه وضوح تصویر QHD و FHD است. در نسخه FHD (فول HD) این نمایشگر، نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و نرخ پاسخگویی 7 میلی ثانیه در نظر گرفته شده است. این اعداد در نسخه QHD، به ترتیب برابر 240 هرتز و 3 میلی‌ثانیه هستند.

لازم به ذکر است که اچ پی برای کاربران معمولی و هاردکور در نسخه‌های معمولی لپ‌تاپ‌های گیمینگ OMEN 17 از پردازنده‌های سری Core Ultra و Core HX استاندارد استفاده کرده است و تنها نسخه 17 اینچی این سری به تراشه رایزن مجهز شده است. این گستردگی به کاربران اجازه می‌دهد بسته به نیاز خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنند.

انتظار می‌رود لپ‌تاپ HP OMEN 17 با قیمت اولیه 1350 دلار عرضه شود که می‌تواند آن را به یک رقیب بزرگ در بازار محصولات رده بالا تبدیل کند.

منبع: wccftech

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array