به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای وب در سراسر جهان است که فراتر از یک مرورگر معمولی، با قابلیت‌های متعدد خود هر روز به میلیاردها کاربر کمک می‌کند. یکی از این امکانات، نمایشگر PDF است که در نسخه دسکتاپ کروم در دسترس است. آخرین نسخه بتای گوگل کروم نیز امکان افزودن امضای دیجیتال به فایل‌های PDF را از طریق این مرورگر فراهم کرده است.

امضای دیجیتال فایل PDF در گوگل کروم

در نسخه‌های فعلی کروم، افزونه PDF خوان قدرتمند و سریعی در نظر گرفته شده است که کاربر را از نصب برنامه مجزا برای نمایش این نوع فایل‌ها بی‌نیاز می‌کند. نسخه فعلی Chrome Canary (v126) به گزینه‌ای آزمایشی برای فعال کردن امضای دیجیتال در فایل‌های PDF مجهز شده است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون ترک مرورگر یا تغییر به ویرایشگر اختصاصی PDF ، امضای دیجیتالی اسناد خود را انجام دهد. طراحی آزمایشی این گزینه در نسخه Canary 126 کروم زمینه استفاده از قابلیت‌های آن در نسخه‌های پایدار گوگل کروم را فراهم خواهد ساخت.

امضای دیجیتال فایل PDF در گوگل کروم

مستندات Chromium تأیید می‌کند که ابزار امضای دیجیتال در دستگاه‌های Mac، Windows، Linux، Chrome OS، Fuschia و Lacros در دسترس قرار خواهد داشت. این درحالی است که گوگل هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه این قابلیت در نسخه‌های اصلی آن اعلام نکرده است.

اگرچه افزودن این قابلیت گام بزرگی در مسیر پیشرفت است، ولی گوگل کروم اولین مرورگری نیست که از چنین ویژگی خاصی بهره‌مند شده است. مرورگر اج مایکروسافت، رقیب بزرگ کروم، از یک نمایشگر PDF قوی برخوردار است که مجموعه کاملی از ابزارهای حاشیه‌نویسی و یاداشت‌برداری مانند رسم، پاک‌کن، هایلایتر و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array