به گزارش ایران دکونومی، همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، امروز ۱۴ آذرماه در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی همزمان با نمایشگاه تبلیغات برگزار شد.

ایران دکونومی، حامی رسانه‌ای همایش

این همایش یک روزه که با مشارکت فعال وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان حوزه تبلیغات و با همراهی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور به منظور هم ‌افزایی و شبکه‌سازی در عرصه‌‌های نوپدیدِ تبلیغاتی برگزار می‌شود؛ از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های تحول آفرین دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی است که برای اولین بار با تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌‌های نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی برنامه‌ریزی شده است. ادامه

انقلاب چهارم صنعتی تبلیغات

 

تیزر همایش

امضا تفاهم نامه در همایش

تبلیغات

در این همایش، تفاهم‌نامه‌ای با هدف شکوفاسازی بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از فناوری‌های نوین به امضا رسید.
{ مشاهده ویدئو }

به تبلیغات اخلاقی نیاز داریم

به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چند سال گذشته تبلیغات از اخلاق فاصله گرفته و نیاز به ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه وجود دارد.

به تبلیغات اخلاقی نیاز داریم

عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، گفت: «با چالش‌های زیادی در صنعت تبلیغات روبه رو هستیم که یکی از مهمترین آنها تغییر صنعت و ظهور و بروز فناوری‌های نوین است. یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با چالش، پیوند صنعت و تبلیغات است که به تقویت جامعه کسب و کارها می‌تواند کمک کند.» { مشروح خبرمشاهده ویدئو }

تبلیغات دیجیتال چه جایگاهی دارد؟

تبلیغات

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزارت صمت نیز با اشاره به فعالیت کمیسیون های برند و تبلیغات برند در این رویداد، اذعان داشت: «سیاستی که وزیر صمت تعیین و ابلاغ کردند تولید مبتنی بر صادرات است.»

او با اشاره به این که شرکت‌های فعال عرصه دیجیتال باید تقویت شوند، گفت: «تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است. جای رشد دارد که بتوانیم از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنیم.»

وی اضافه کرد: «همچنین تاکید بر اصلاح مصرف شده تا هم مصرف داخلی کاهش یافته و در عین حال از تجمل‌گرایی هم پرهیز شود. تولید بدون مصرف معنا ندارد و رشد تولید به معنای رشد مصرف است. مصرف بیش از اندازه مواد اولیه مذموم است. در دیگر حوزه‌ها اعم از فرهنگی با ارزش افزوده بالا سطح مصرف جامعه را باید بالا ببریم و یکی از کارهای تبلیغات، مدیریت مصرف جامعه است.»

معاون وزیر صمت در این حال با اشاره به تولید خودرو برقی در کشور گفت: «وزارت صنعت از تبلیغات خودرو برقی حمایت ویژه می‌کند.»

وی در خصوص روند تبلیغات، اظهار داشت: «وزارت ارشاد تمام قد برای حمایت از صنعت، تولید و صادرات ایستاده است. در کمیسیون برند، علاوه بر تبلیغات در موضوعات دیگری اعم از ارزش‌گذاری برند هم ورود کردیم که دکان نامناسبی شده که پولی می‌گیرند و برندی را برند برتر معرفی می‌کنند. لذا لازم است رتبه‌بندی صنایع راه‌اندازی و به جد پیگیری شود.»

وی افزود: «می‌شود از بودجه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حمایت از تبلیغات صنایع دانش‌بنیان استفاده کرد.»
{ مشاهده ویدئو }

تبلیغات، صنعتی فرهنگی است

تبلیغات، صنعتی فرهنگی است

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: «تبلیغات به عنوان صنعتی از صنایع فرهنگی، همواره به دنبال کسب و جذب مخاطب و مصرف کننده بوده است. ذیل این قضیه کسب‌وکارها و تجاری هستند که از این بستر برای سود خود استفاده می‌کنند.» { مشاهده ویدئو }

————– پنل‌های همایش ————–

پنل اول: چالش‌های موجود در توسعه فعالیت‌های مشارکتی صنعت تبلیغات با کسب‌وکار

در این رویداد پنل «چالش‌های موجود در توسعه فعالیت‌های مشارکتی صنعت تبلیغات با کسب‌وکار» با حضور امیرحسین اسدی، مدیرکل اداره کسب‌وکار وزارت صمت و محمدصادق آزمندیان، متخصص حقوقی برگزار شد. اسدی در این پنل با اشاره به اندازه بازار جهانی تبلیغات و نداشتن سهم توسط کشور در این بازار گفت: «آیا تبلیغات واقعاً صنعت است؟ چه چالش‌هایی در این حوزه رو به رشد است؟ از آنجاییکه تبلیغات در حوزه‌های مختلفی وجود دارد، با فرهنگ، سیاست، اقتصاد و… ترکیب می‌شود و از موانعی مثل فیلترینگ تاثیر می‌گیرد.» { متن پنلویدئو پنل }

پنل دوم: تجربه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی

در این پنل که با نگاه فعالین صنعت بود، صفا صیرفی، مدرس تبلیغات، علی سلیمی، مدیرعامل کانون تبلیغاتی نماآگهی، منوچهر صدری، مدیر اجرایی تپسل، حسین موسوی، مدیرعامل آژانس کانگورو، حامد ناصری و نوید کمالی حضور داشتند و مدیریت این پنل به عهده احمد عطارزاده، مدیرمسئول و سردبیر ایران دکونومی بود. { متن پنلویدئو پنل }

پنل سوم: چالش‌های توسعه فناوری هوش مصنوعی و صنعت تبلیغات

در این پنل، دکتر زارعیان، مدرس ارتباطات، جوانمهر، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک اولین، ضیایی پرور، مدرس دانشگاه، نوید کمالی، پژوهشگر و فعال حوزه فناوری و شاکری دبیر بنیاد تحول دیجیتال حضور داشتند.{ متن پنل – ویدئو پنل }

————– گفتگوهای اختصاصی ایران دکونومی ————–

آقا فرشاد

گفتگو با فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد

چکیده: در حاشیه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، همزمان با نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، گفتگویی با فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعات وزارت ارشاد داشتیم. در قوانین، بسیاری از دستورالعمل‌ها متعلق به ۳ یا ۴ دهه پیش هستند و به روزرسانی نشده‌اند، مهدی‌پور در خصوص اینکه تا زمان به‌روزرسانی چه باید کرد، گفت: «یک بحث قانون است یک بحث مقرره است، تنظیم‌گری تابع قوانین کلی روزمره است.

فایل ویدئو: قوانین جدیدی برای ساماندهی و تنظیم‌گری فضای مجازی در راه است

متن گفتگو: آیا قانون برای تبلیغات آنلاین به روزرسانی شده است؟

 

آقای محمدیان

گفتگو با عباس محمدیان، مدیرکل دفترتبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد

چکیده: محمدیان در خصوص امضای تفاهم‌نامه به ایران دکونومی گفت: این تفاهم‌نامه بسیار ارزشمند و ماندگار است و از هفته آینده کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد تا بتواند پیوندی بین صنعت تبلیغات و صنعت کسب‌وکار ایجاد کند.

فایل ویدئو: همایش را منتهی به نتیجه خواهیم کرد

متن گفتگو: بخش دولتی و خصوصی باید کنار هم قرار گیرند

 

آقای اسدی

گفتگو با امیرحسین اسدی، دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت

چکیده: در جهان بازار و صنعت تبلیغات دیجیتال رشد کرده است و در ایران نیز این رشد اتفاق افتاده است. شاید سهم تبلیغات صداوسیما و محیطی کم شده و روزنامه‌های کاغذی تقریباً از رده خارج شدند، اما بازار تبلیغات دیجیتال رشد کرده است، آن هم در پلتفرم‌هایی که مال ما نیست. اگرچه از توسعه پلتفرم‌هایی مثل بله، سروش، ایتا و… صحبت است اما تبلیغات به بستر اینستاگرام، توییتر و… راه یافته است.

فایل ویدئو: ما از ابزارهای نوین استفاده نکردیم

متن گفتگو: دبیر کمیسیون ملی برند وزارت صمت: ما از ابزارهای نوین استفاده نکردیم

 

منوچهر صدری

گفتگو با منوچهر صدری، مدیر اجرایی تپسل

چکیده: صدری در پاسخ به این سوال که تبلیغات دیجیتال و سنتی در هزینه‌های خود چه تفاوت‌هایی دارند، گفت: «شاید تصور درستی است که هزینه‌ها بیشتر به بخش سنتی مربوط می‌شوند، تبلیغات آنلاین را با بودجه کم می‌توان شروع کرد، اما برای اثرگذاری بیشتر، نیاز به بودجه‌های بیشتر است. چنانچه دامنه اثرگذاری را یکسان در نظر بگیریم، بله تبلیغات سنتی هزینه‌های بیشتری دارد. اما این دو نمی‌توانند جای یکدیگر را بگیرند و برای تاثیر مطلوب لازم است کنار هم حرکت کنند.

فایل ویدئو: شیب رشد تبلیغات دیجیتال در ایران کم است

متن گفتگو: روند تبلیغات دیجیتال رو به رشد است

 

حسین موسوی

گفتگو با حسین موسوی، مدیرعامل آژانس کانگورو

چیکده: موسوی در پاسخ به این سوال که رقابت با تبلیغات کسب‌وکارهای آفلاین چگونه است گفت: «آژانس‌های بسیاری تبلیغات سنتی انجام می‌دهند که آن‌ها هم در بخشی از کار خود، فعالیت ما را گنجانده‌اند، اگرچه افرادی ما را رقیب می‌پندارند، اما کار ما و آن آژانس‌ها، مکمل یکدیگر است و ناگزیریم که کنار هم فعالیت کنیم.»

فایل ویدئو: اصلی‌ترین شرکای آژانس‌های آنلاین، آژانس‌های آفلاین هستند

متن گفتگو: بیشتر چالش تبلیغات آنلاین با زیرساخت‌هاست

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array