به گزارش ایران دکونومی، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، گفت: «با چالش‌های زیادی در صنعت تبلیغات روبه رو هستیم که یکی از مهمترین آنها تغییر صنعت و ظهور و بروز فناوری‌های نوین است. یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با چالش، پیوند صنعت و تبلیغات است که به تقویت جامعه کسب و کارها می‌تواند کمک کند.»

او افزود: «تبلیغات نوین و جدید می‌تواند مکمل رسانه ملی باشد که مجموعه‌‌ای از تحولات بنیادین در این عرصه قرار گرفته است.»

محمدیان اضافه کرد: «در آستانه ورود به انقلاب پنجم صنعتی با بروز و ظهور فناوری‌های نوین در عرصه تبلیغات هستیم. انقلاب پنجم صنعتی به دنبال تلفیق فناوری‌های دیجیتال زیستی خواهد بود.»

تبلیغات دیجیتال چه جایگاهی دارد؟

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزارت صمت نیز با اشاره به فعالیت کمیسیون های برند و تبلیغات برند در این رویداد، اذعان داشت: «سیاستی که وزیر صمت تعیین و ابلاغ کردند تولید مبتنی بر صادرات است.»

او با اشاره به این که شرکت‌های فعال عرصه دیجیتال باید تقویت شوند، گفت: «تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است. جای رشد دارد که بتوانیم از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنیم.»

وی اضافه کرد: «همچنین تاکید بر اصلاح مصرف شده تا هم مصرف داخلی کاهش یافته و در عین حال از تجمل‌گرایی هم پرهیز شود. تولید بدون مصرف معنا ندارد و رشد تولید به معنای رشد مصرف است. مصرف بیش از اندازه مواد اولیه مذموم است. در دیگر حوزه‌ها اعم از فرهنگی با ارزش افزوده بالا سطح مصرف جامعه را باید بالا ببریم و یکی از کارهای تبلیغات، مدیریت مصرف جامعه است.»

معاون وزیر صمت در این حال با اشاره به تولید خودرو برقی در کشور گفت: «وزارت صنعت از تبلیغات خودرو برقی حمایت ویژه می‌کند.»

تبلیغات

وی در خصوص روند تبلیغات، اظهار داشت: «وزارت ارشاد تمام قد برای حمایت از صنعت، تولید و صادرات ایستاده است. در کمیسیون برند، علاوه بر تبلیغات در موضوعات دیگری اعم از ارزش‌گذاری برند هم ورود کردیم که دکان نامناسبی شده که پولی می‌گیرند و برندی را برند برتر معرفی می‌کنند. لذا لازم است رتبه‌بندی صنایع راه‌اندازی و به جد پیگیری شود.»

وی افزود: «می‌شود از بودجه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حمایت از تبلیغات صنایع دانش‌بنیان استفاده کرد.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

پرونده کامل این رویداد را در این لینک بخوانید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array