به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل ویژگی جدیدی در خصوص «تمرین مکالمه» را در قسمت سرچ خود آزمایش می‌کند که با کمک هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد مهارت‌های خود در مکالمه انگلیسی را بهبود ببخشند. این ویژگی اکنون در دسترس زبان آموزان انگلیسی در کشورهای آرژانتین، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و ونزوئلا قرار دارد. این کشورها با ملحق شدن به سرچ لبز (Search Labs)، در طرح آزمایشی اولین نسخه Speaking practice مشارکت می‌کنند.

این شرکت می‌گوید هدف از این آزمایش، کمک به بهبود مهارت‌های انگلیسی کاربران از طریق مشارکت در تمرین‌های تعاملی یادگیری زبان است. در این برنامه، هوش مصنوعی به کاربر کمک می‌کند از کلمات جدید در وقایع روزمره خود استفاده کنند.

تمرین مکالمه در حقیقت بر پایه همان ویژگی استوار است که گوگل در ماه اکتبر گذشته راه‌اندازی کرد و برای کمک به زبان آموزان انگلیسی در بهبود مهارت‌های گفتاری طراحی شده است. در حالی که ویژگی معرفی شده سال گذشته به زبان‌آموزان انگلیسی اجازه می‌دهد جملات گفتاری را در قالب یک متن تمرین کنند و در مورد گرامر و وضوح جملات، بازخورد دریافت نمایند، ویژگی “تمرین مکالمه” با استناد به مکالمه تعاملی معرفی شده است.

این ویژگی برای اولین بار توسط یکی از کاربران X مشاهده شد. وی اسکرین‌شات‌هایی از عملکرد آن را در حساب کاربری خود به اشتراک گذاشت.

اسکرین شات ویژگی جدید گوگل

ویژگی Speaking practice گوگل چگونه کار می‌کند؟

تمرین مکالمه در ویژگی جدید گوگل، با پرسیدن یک سوال مکالمه‌محور از کاربر آغاز می‌شود و کاربر باید با استفاده از کلمات خاص به آن پاسخ دهد. با توجه به اسکرین‌شات‌های منتشرشده، یکی از سناریوهای احتمالی به این صورت است که هوش مصنوعی به کاربر می‌گوید که قصد دارد خود را ورزیده کند؛ سپس می‌پرسد برای این هدف “چه کاری باید انجام دهم؟” در این مرحله، کاربر باید به شکلی به این سوال پاسخ دهد که کلمات «ورزش»، «قلب» و «خسته» در آن گنجانده شود.

ایده اصلی این ویژگی این است که به زبان آموزان کمک کند مکالمه‌ای واقعی به زبان انگلیسی داشته باشند و در عین حال، نحوه استفاده صحیح از کلمات مختلف را نیز درک کنند.

راه‌اندازی این ویژگی جدید می‌تواند بیانگر آن باشد که گوگل آماده می‌شود تا به عنوان یک رقیب واقعی برای برنامه‌های شناخته‌شده یادگیری زبان مانند دولینگو (Duolingo) و بابل (Babbel)، با اتکا به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود، وارد میدان رقابت شود. البته این اولین باری نیست که گوگل ابزارهای آموزش و یادگیری زبان ارائه می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹، از قابلیتی رونمایی کرد که به کاربران موتور سرچ آن اجازه می‌داد نحوه تلفظ صحیح کلمات را تمرین کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array