به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  گفته می‌شود مایکروسافت آماده است تا تابستان امسال از ویندوز 11 با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کند. نسل بعدی قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز در یک ویژگی خاص تحت عنوان  AI Explorer خلاصه شده است که به تازگی جزئیات بیشتری درباره آن در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

این قابلیت قرار است در رویداد ویژه ویندوز مایکروسافت در تاریخ 20 می (31 اردیبهشت) رونمایی شود. قابلیت AI Explorer از واحد پردازش عصبی نسل بعدی (NPU) استفاده خواهد کرد که سخت افزاری برای پردازش این یادگیری ماشینی و تجربیات هوش مصنوعی مولد به صورت محلی در دستگاه است.

ظاهراً این ویژگی حداقل در ابتدا منحصر به دستگاه‌هایی است که از تراشه‌های سری اسنپدراگون X الیت یا پلاس کوالکام بهره‌مند هستند و روی رایانه‌های شخصی قدیمی دارای پردازنده اینتل و AMD پاسخگو نخواهد بود. این خبر با شناسایی یک کد در بیلدهای ویندوز 11 نسخه 24H2  تایید شد.

قابلیت AI Explorer ویندوز 11

طبق داده‌های منتشر شده، قابلیت AI Explorer در پس‌زمینه اجرا شده و هر کاری که شما در رایانه‌ شخصی خود انجام می‌دهید را ضبط کرده و به خاطر می‌سپارد. در حقیقت، این برنامه هر چیزی را که می‌بیند، به خاطراتی تبدیل می‌کند که می‌توانید بعداً آن‌ها را به خاطر بیاورید.

به عنوان مثال، می‌توانید با یکی از دوستانتان در نسخه ویندوز برنامه واتساپ (WhatsApp) مکالمه داشته باشید و AI Explorer محتوایی که روی صفحه بوده است را ضبط کرده و به خاطر می‌آورد و آن را با هوش مصنوعی پردازش می‌کند. AI Explorer می‌تواند مکالمات، ایمیل‌ها، صفحات وب و سطوح کلی رابط کاربری را خلاصه کند.

با هدف کاهش نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران، مایکروسافت کلیه این پردازش‌ها را روی دستگاه ارائه کرده و پردازش اطلاعات در ابر انجام نمی‌شود. به منظور کاهش تأخیر نیز AI Explorer برای پردازش محتوای ضبط شده به سیلیکون NPU متکی است. همچنین کاربران می‌توانند مانع از ضبط شدن یک سری از برنامه‌های خاص شده یا AI Explorer را به طور کامل غیرفعال کنند.

نوار جستجو در قابلیت AI Explorer جدید ویندوز

نوار جستجو در AI Explorer
تصویری از نوار جستجو در AI Explorer. منبع: Windows Central

گزارش شده است که مایکروسافت برای قابلیت AI Explorer خود، روی یک رابط کاربری جدید کار می‌کند که در قسمت بالایی صفحه اجرا شده و به کاربران اجازه می‌دهد آیتم‌های ضبط شده را بر اساس معیارهای جستجوی وارد شده توسط کاربر، به خاطر بیاورند. مثلاً می‌توانید از ویندوز بخواهید صفحات وب مرتبط با یک موضوع خاص را برای شما نشان دهد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی جدید ویندوز قادر است هرآنچه اکنون روی ویندوز شما رخ می‌دهد را آنالیز کرده و پیشنهادهای متنی مثل حذف پس‌زمینه تصویر، مقایسه دو سند، تهیه پیش‌نویس ایمیل و امثال آن را به شما ارائه کند.

منبع:windowscentral

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array