آیا می‌دانستید در حال حاضر حدوداً 200 عنوان شغلی در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید و انجام دهید؟

گستردگی صنعت بازی به حدی زیاد است که برای هر کسی جا دارد. می‌توانید به دنبال توسعه بازی(game development)، طراحی بازی (game design)، یا هنر مفهومی (concept art) باشید؛ یا به عنوان تستر بازی (game testing)، طراحی صدا (sound design) وارد مشاغل دنیای گیم شوید. یا حتی حسابدار تازه‌کار (budding accountant) و یا شاید وکیل؛ باور کنید برای همه شما در صنعت بازی جا هست.

در ادامه لیست کاملی به صورت متنی با چند توضیح و پیوند مفید آماده کرده‌ایم تا بتوانید شغل رویایی خود را پیدا کنید.

توسعه دهنده بازی (Game Development)

 توسعه دهنده بازی (Game Development) برای بازی‌های ویدیویی

عنوان شغلی توسعه دهنده بازی که با نام برنامه‌نویس بازی “game programming” هم شناخته می‌شود، به فردی گفته می‌شود که فرایند ایجاد و پیاده‌سازی کدهای برنامه نویسی را در بازی‌هایی ویدیویی پیاده‌سازی می‌کند و زبان‌های برنامه‌نویسی C++ ،C# و JAVA را شامل می‌شود که از آن‌ها برای ساخت مکانیک بازی، فیزیک، هوش مصنوعی و عملکرد بازی استفاده می‌شود. یک توسعه دهنده بازی از نزدیک با سایر اعضای تیم توسعه بازی همکاری می‌کند تا به گیم دیزاین جان ببخشند.

انواع فعالیت‌هایی که در بخش توسعه بازی در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • برنامه‌نویسی هوش مصنوعی (AI Programming)
  • برنامه‌نویسی موتور (Engine Programming)
  • برنامه‌نویسی گیم پلی (Gameplay Programming)
  • برنامه‌نویسی گرافیک (Graphics Programming)
  • بومی‌سازی (Localization)
  • برنامه‌نویسی شبکه (Network Programming)
  • برنامه‌نویسی فیزیک (Physics Programming)
  • رندرینگ (Rendering)
  • برنامه‌نویسی ابزار (Tools Programming)
  • برنامه‌نویسی رابط کاربری (UI Programming)

طراحی بازی (Game Design)

طراحی بازی (Game Design) برای بازی‌های ویدیویی

فرآیند ایجاد مفاهیم و قوانین حاکم بر یک بازی ویدیویی، از جمله مکانیک، سیستم‌ها و تجربه کلی گیمر با طراح بازی یا گیم دیزاینر است. طراحان بازی روی گیم پلی، مکانیک‌ها و سیستم‌هایی که یک بازی را تشکیل می دهند، کار می کنند و از خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود برای ایجاد سرگرمی بیشتر، جذابیت و چالش برانگیز کردن یک بازی استفاده می‌کنند. آن‌ها با دیگر اعضای تیم سازنده بازی از جمله هنرمندان (artists)، برنامه‌نویسان (game development) و مهندسان صدا (audio engineers) همکاری می‌کنند تا ایده‌های خود را تبدیل به یک بازی کنند.

انواع نقش‌هایی که در بخش استخدام طراحی بازی در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • طراحی مبارزه (Combat Design)
  • طراحی اقتصاد (Economy Design)
  • طراحی تعامل (Interaction Design)
  • طراحی سطح (Level Design)
  • طراحی کسب درآمد (Monetization Design)
  • طراحی چند نفره (Multiplayer Design)
  • طراحی روایت (Narrative Design)
  • طراحی کوئست (Quest Design)
  • طراحی صدا (Sound Design)
  • طراحی سیستم‌ها (Systems Design)
  • طراحی تکنیکی (Technical Design)
  • طراحی رابط کاربری (UI Design)
  • طراحی تجربه کاربری (UX Design)
  • طرح جهان بازی (World Design)

تولید بازی (Game Production)

تولید بازی (Game Production) برای بازی‌های ویدیویی

گیم پروداکشن در دنیای بازی‌هایی ویدیوی به شغلی گفته می‌شود که فرآیند مدیریت توسعه، ایجاد و راه‌اندازی یک بازی ویدیویی را کنترل می‎‌کند. این شامل هماهنگی و تلاش‌های تیمی از طراحان، هنرمندان، برنامه‌نویسان و سایر متخصصان است، تا اطمینان حاصل شود که بازی به موقع و در حد بودجه آماده می‌شود. نقش یک تهیه کننده بازی (game producer) شامل نظارت بر فرآیند توسعه، مدیریت تیم و اتخاذ تصمیمات کلیدی برای اطمینان از مطابقت محصول نهایی با چشم‌انداز و استانداردهای کیفیتی است که از ابتدا یا در میسر تولید نشانه‌گذاری شده است.

انواع نقش‌هایی که در بخش تولید بازی (Game Production) در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • گیم دیرکشن (Game Direction)
  • عملیات زنده (Live Operations)
  • مدیریت تولید (Product Management)
  • مدیریت پروژه (Project Management)
  • نمونه سازی (Prototyping)
  • انتشار (Publishing)
  • مدیریت انتشار (Release Management)
  • داستان بازی (Storyboarding)
  • مدیریت استودیو (Studio Management)

هنر (Art)

هنر (Art) برای بازی‌های ویدیویی

ایجاد عناصر بصری یک بازی ویدیویی از جمله شخصیت‌ها (characters)، محیط‌ها (environments) و جلوه‌های ویژه (special effects) مربوط به این عنوان شغلی است. هنرمندان بازی (Game artists) از تکنیک‌های مختلفی از جمله مدل‌سازی دو بعدی (2D modeling) و سه بعدی (3D modeling)، انیمیشن (animation)، تکسچرینگ (texturing) و نورپردازی (lighting) برای زنده کردن دنیای بازی استفاده می‌کنند. آنها از نزدیک با طراحان و برنامه‌نویسان بازی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سبک هنری (art style) و جلوه های بصری مکمل گیم پلی و تجربه کلی است که به بازیکن انتقال پیدا می‌کند.

انواع شغل‎‌هایی که در بخش آرت صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • هنر دو بعدی (2D Art)
  • هنر سه بعدی (3D Art)
  • مدیر هنری (Art Direction)
  • هنر شخصیت (Character Art)
  • هنر مفهومی(Concept Art)
  • مدیر خلاق (Creative Direction)
  • هنر محیطی (Environment Art)
  • هنر نورپردازی (Lighting Art)
  • هنر مدل (Model Art)
  • هنر ساخت اشیا (Prop Art)
  • هنر فنی (Technical Art)
  • هنر بافت (Texture Art)
  • هنر رابط کاربری (UI Art)
  • هنر جلوه‌های تصوری (VFX Art)
  • هنر طراحی خودرو (Vehicle Art)
  • هنر طراحی سلاح (Weapon Art)

انیمیشن (Animation)

عنوان شغلی انیمشن به کسی اطلاق می‌شود که فرآیند حرکت و اقدامات شخصیت‌ها، موجودات (creatures) و اشیاء (objects) در یک بازی ویدیویی را ایجاد می‌کند. انیماتورهای بازی (Game animators) از کی‌فریم انیمیشن‌ (keyframe animation)، ضبط حرکت یا موشن کپچر (motion capture) و سایر تکنیک‌ها برای ایجاد حرکات واقع‌گرایانه یا سبک‌سازی شده(stylized movements) استفاده می‌کنند که به بازی جان می‌بخشد. آنها از نزدیک با طراحان و برنامه‌نویسان بازی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که انیمیشن، ریسپانسیو، روان و باورپذیری مناسبی دارد که در نتیجه گیم پلی و تجربه کلی بازی را بهتر کند.

انواع جایگاه‌های شغلی که در بخش استخدام انیمیشن در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • انیمیشن دو بعدی (2D Animation)
  • انیمیشن سه بعدی (3D Animation)
  • سینماتیک (Cinematics)
  • انیمیشن گیم پلی (Gameplay Animation )
  • ضبط حرکت (Motion Capture)
  • انیمیشن ذرات (Particle Animation)
  • برنامه‌ریزی (Programming)
  • اسکلت‌بندی (Rigging)
  • انیمیشن فنی (Technical Animation)

صدا (Audio)

صدا (Audio) برای بازی‌های ویدیویی

فرآیند ایجاد و اجرای صدا و موسیقی برای یک بازی ویدیویی در دسته صدا قرار می‌گیرد. طراحان و مهندسان صوتی بازی روی هر دو جنبه فنی و خلاقانه تولید صدا و موسیقی کار می‌کنند. آنها از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی برای ایجاد جلوه‌های صوتی (effects)، دیالوگ‌ها (dialogue) و نمرات موسیقی (musical scores) استفاده می کنند که مکمل گیم پلی و تجربه کلی بازی است. آنها همچنین از نزدیک با برنامه‌نویسان بازی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که صدا به طور یکپارچه در موتور بازی (game engine) ادغام می‌شود.

انواع شغل‌هایی که در بخش صوتی (Audio) صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • ترکیب صوتی (Audio Composition)
  • طراحی صوتی (Audio Design)
  • مهندسی صدا (Audio Engineering)
  • برنامه‌نویسی صوتی (Audio Programming)
  • مدیر صدا (Sound Direction)

مهندسی نرم‌افزار (Software Engineering)

توسعه نرم افزار و مشاغل مهندسی در صنعت بازی های ویدیویی: یک مرور کلی

مهندسی نرم‌افزار فرآیند طراحی، ایجاد، آزمایش (testing) و نگهداری (maintaining) هر نرم‌افزاری است که به عنوان یک بازی ویدیویی طبقه‌بندی نمی‌شود. این شامل استفاده از اصول مهندسی در طراحی و توسعه نرم افزار، با هدف اطمینان از قابل اعتماد بودن، کارآمد بودن و نگهداری نرم افزار است. مهندسان نرم‌افزار از روش‌ها، ابزارها و فن‌آوری‌های مختلف برای توسعه محصولات نرم‌افزاری استفاده می‌کنند.

انواع شغل‌هایی که در بخش استخدام مهندسی نرم‌افزار در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • مهندسی هوش مصنوعی (AI Engineering)
  • توسعه بکند (Backend Development)
  • مهندسی ابر (Cloud Engineering)
  • تحلیلگر داده‌ها (Data Analysis)
  • دواپس (DevOps)
  • توسعه فرانت (Fronted Development)
  • توسعه فول استک (Full Stack Development)
  • توسعه موبایل (Mobile Development)
  • مدیریت پروژه (Project Management)

فناوری اطلاعات “Information Technology (IT)”

مسئول IT به استفاده از فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از توسعه، بهره برداری و مدیریت بازی‌های ویدیویی توجه دارد. این شامل استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای (computer systems)، نرم‌افزار و شبکه‌ها برای مدیریت و توزیع اطلاعات مربوط به توسعه، آزمایش و نگهداری بازی و همچنین توزیع بازی بین گیمرها است. متخصصان فناوری اطلاعات در صنعت بازی‌های ویدیویی مسئول اطمینان از ایمنی، قابل اعتماد و کارآمد بودن سیستم‌ها و برآوردن نیازهای سازمان هستند.

انواع نقش‌هایی که در بخش اشتغال فناوری اطلاعات (IT) در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • امنیت سایبری (Cyber Security)
  • مهندسی شبکه (Network Engineering)
  • مدیریت سیستم (System Administration)
  • پشتیبانی فنی (Technical Support)

تضمین کیفیت “Quality Assurance (QA)”

مسئول QA یک از مشاغلی است که در نگاه اول بسیار مورد علاقه گیمرها است، چرا که فرآیند تست و ارزیابی بازی مربوط به این عنوان شغلی است تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای کیفی مورد نظر را برآورده می‌کند و عاری از باگ و خطا است. تسترهای QA بازی را به طور مکرر انجام می‌دهند و تمام جنبه‌های بازی از جمله گیم پلی، گرافیک، صدا و رابط کاربری آن را آزمایش می‌کنند. آنها هر گونه مشکلی را که پیدا می‌کنند، مستند کرده و به تیم توسعه گزارش می‌دهند و برای حل آنها با آنها همکاری می‌کنند.

انواع عنوان‌های شغلی که در بخش استخدام تضمین کیفیت (QA) در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • تحلیل و بررسی (Analysis)
  • اتوماسیون (Automation)
  • گواهینامه (Certification)
  • سازگاری (Compatibility)
  • انطباق (Compliance)
  • مهندسی (Engineering)
  • اینتراپشن (Interruption)
  • کارایی (Performance)
  • پلتفرم (Platform)
  • SDET (مهندس توسعه نرم‌افزار در حال آزمایش) “SDET (Software Development Engineer in Test)”
  • سابمیشن (Submission)
  • آزمایش کردن (Testing)

استریم و پخش محتوا (Broadcast)

این عنوان شغلی به پخش زنده یا پخش محتوای بازی ویدیویی اشاره دارد. این شامل تولید (production)، توزیع (distribution)، و ترویج پخش زنده (promotion of live streaming) و رویدادهای بازی‌های ویدیویی رقابتی در پلتفرم‌هایی مانند توییچ، یوتیوب یا فیس بوک و همچنین پخش تلویزیونی است. استریم و ساخت و پخش محتواهای سرگرمی این امکان را به طرفداران می‌دهد تا بازی‌ها، بازیکنان و سازندگان محتوای مورد علاقه‌شان را به‌صورت زنده تماشا کنند و با شما تعامل داشته باشند. تبلیغات و حمایت مالی (دونیت) یکی از راه‌های درآمدزایی یک استریمر یا پخش کننده محتوا است.

انواع مشاغلی که در بخش broadcast صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • برنامه‌ریز فیلم برداری (Camera Operation)
  • مدیر صحنه (Floor Management)
  • برنامه گرافیکی (Graphics Operation)
  • فیلم‌بردار درون بازی (In-game Observation)
  • نورپردازی (Lighting)
  • تولید (Producing)
  • برنامه‌ریز پخش مجدد (Replay Operation)
  • فیلمنامه نویسی (Scriptwriting)
  • مهندسی صدا (Sound Engineering)
  • مهندسی پخش زنده (Stream Engineering)
  • مدیریت استودیو (Studio Management)

استعداد (Talent)

این عنوان به افرادی مانند بازیکنان حرفه‌ای، تولیدکنندگان محتوا، استریمرها، مجریان و سایر شخصیت‌ها اشاره دارد. استعدادها را می‌توانید در بین بازی‌های رقابتی یا درحال ایجاد محتوا برای پلتفرم‌های استریم یا ارائه تفسیر و تحلیل در مورد صنعت بیابید. آنها اغلب توسط برندها و سازمان‌ها حمایت می‌شوند و در جامعه بازی‌های ویدیویی اینفلوئنسر در نظر گرفته می‌شوند.

انواع نقش‌هایی که در استخدام استعدادها در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • گزارشگری (Casting)
  • تولید محتوا (Content Creation)
  • میزبانی برنامه یا رویداد (Hosting)
  • مصاحبه کردن (Interviewing)
  • بازی کردن (Playing)
  • بازیگری روی صفحه نمایش (Screen Acting)
  • پخش زنده (Streaming)
  • آژانس استعدادهای درخشان (Talent Agency)
  • مدیریت استعداد (Talent Management)
  • صدا پیشگی (Voice Acting)

رویدادها (Events)

کنفرانس‌ها، مسابقات (تورنمنت) و مسابقات زنده سازمان‌دهی شده توسط توسعه‌دهندگان بازی، ناشران و انجمن‌های بازی، همه و همه توسط همین عنوان شغلی ایجاد می‌شود. مسابقات می‌تواند از رویدادهای آنلاین در مقیاس کوچک تا رویدادهای ورزش‌های الکترونیک در مقیاس بزرگ با میلیون‌ها دلار جایزه باشند. رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی اغلب شامل نمایش‌های گیم‌پلی، راه‌اندازی بازی‌ها، مسابقات cosplay و ملاقات و احوالپرسی با توسعه‌دهندگان بازی می‌شوند.

انواع نقش‌هایی که در بخش استخدام رویدادها در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • صوتی تصویری (Audio Visual)
  • پذیرایی + کترینگ (Catering)
  • خدمات مشتری (Customer Service)
  • خدمات ضروری (Emergency Services)
  • مدیریت تجهیزات (Equipment Management)
  • مدیریت امکانات (Facilities Management)
  • تشریفات (Hospitality)
  • فیلم‌برداری درون بازی (In-game Observing)
  • لجستیک (Logistics)
  • امنیت (Security)
  • فنی مهندسی (Technical Engineering)

محتوا و رسانه (Content & Media)

اشکال مختلف تولید محتوا مانند نوشتن، فیلمبرداری، ویراستاری و پخش را می‌توان در دسته محتوا و رسانه‌ قرار داد. همچنین این عنوان شغلی به گزارش و نوشتن اخبار، بررسی‌ها، ویژگی‌ها و راهنمایی‌ها در مورد صنعت بازی‌های ویدیویی، محصولات و بازیکنان آن اشاره دارد. محتوا در صنعت بازی‌های ویدیویی معمولاً به صورت آنلاین در وب سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییچ، توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب منتشر می‌شود.

انواع شغل‌هایی که در زمینه محتوا و رسانه صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • فیلمبرداری سینمایی (Cinematography )
  • باز نویسی (Copy Editing)
  • ضبط بازی (Game Capture)
  • طراحی گرافیک (Graphic Design)
  • روزنامه‌نگاری بازی (Journalism)
  • طراحی حرکت (Motion Design)
  • عکاسی (Photography)
  • فیلمنامه نویسی (Scriptwriting)
  • ترجمه (Translation)
  • تدوین ویدیو (Video Editing)
  • فیلمبرداری (Videography)

رقابت (Competitive)

رقابت در دنیای گیم را بدون شک با نام ورزش‌های الکترونیکی می‌شود شناخت. ورزش‌های الکترونیک بخش بسیار مهمی از صنعت بازی‌های ویدیویی است، رقابت به مسابقات رسمی و حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی اشاره دارد که در آن بازیکنان یا تیم‌ها برای دریافت جوایز و تقدیر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات می‌تواند به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شود و بازی‌های محبوبی مانند League of Legends، Counter-Strike: Global Offensive و Dota در آن برگزار شود.

انواع نقش‌هایی که می‌توانید در بخش اشتغال رقابتی برای صنعت بازی‌های ویدیویی بیابید، عبارتند از:

  • مربیگری (Coaching)
  • تناسب اندام (Fitness)
  • تغذیه (Nutrition)
  • تجزیه و تحلیل عملکرد (Performance Analysis)
  • فیزیوتراپی (Physiotherapy)
  • بازیکن (Player)
  • روانشناسی (Psychology)
  • داوری (Refereeing)
  • پیشاهنگی (Scouting)
  • مدیریت تیم (Team Management)

همچنین می‌توانید ویدیویی از کسری مصباح، ملقب به مایکی (Mikey)، بازیکن دوتا 2 ببینید که به تازگی عضو تیم نیگما گلکسی شده که جزو برترین تیم‌های ورزش‌های الکترونیک دنیا است.

بازاریابی (Marketing)

این عنوان شغلی به تبلیغ (promotion) و تبلیغ بازی‌های ویدیویی (advertising of video games) و محصولات، خدمات و شخصیت‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی به مشتریان، کاربران یا دنبال کنندگان بالقوه اشاره دارد. این می‌تواند شامل ایجاد تریلرها و سایر موارد تبلیغاتی، اجرای تبلیغات در تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم ها و تعامل با جامعه بازی (game community) از طریق رویدادها، هدایا و کمپین‌ها باشد.

انواع نقش‌هایی که در بخش استخدام بازاریابی صنعت بازی‌های ویدیویی می‌توانید پیدا کنید، عبارتند از:

  • بازاریابی برند (Brand Marketing)
  • مدیریت جامعه (Community Management)
  • کپی رایتینگ (Copywriting)
  • بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • بازاریابی محصول (Product Marketing)
  • مدیریت پروژه (Project Management)
  • روابط عمومی (Public Relations)
  • رسانه‌های اجتماعی (Social Media)
  • جذب کاربر (User Acquisition)

منابع انسانی (HR)

این عنوان شغلی به مدیریت افراد و استعدادها (talent) در صنعت بازی‌های ویدیویی اشاره دارد. منابع انسانی (HR) شامل جذب نیرو، استخدام، آموزش و توسعه کارکنان است. متخصصان منابع انسانی همچنین روابط کارکنان، مزایا و انطباق با قوانین و مقررات را مدیریت می‌کنند. 

انواع نقش‌هایی که در بخش استخدام منابع انسانی (HR) برای صنعت بازی‌های ویدیویی می‌توانید پیدا کنید، عبارتند از:

  • پاداش و مزایا (Compensation & Benefits)
  • تنوع و شمول (Diversity & Inclusion)
  • برندسازی کارفرما (Employer Branding)
  • بهداشت و ایمنی (Health & Safety)
  • استخدام (Recruitment)
  • آموزش و توسعه (Training & Development)
  • سلامتی (Wellness)

تجاری (Commercial)

این رسته شغلی به جنبه تجاری صنعت بازی‌های ویدیویی اشاره دارد. این شامل مدیریت، تولید، توزیع و بازاریابی بازی‌های ویدیویی و همچنین درآمد حاصل از فروش بازی‌ها و خریدهای درون بازی (in-game purchases) می‌شود. همچنین شامل کسب درآمد از خدمات مرتبط مانند بازی‌های آنلاین و ورزش‌های الکترونیکی (esports)، فروش کالا، صدور مجوز، و سایر اشکال درآمد، و پشتیبانی مشتری مرتبط با این فعالیت‌ها می‌شود.

انواع عنوان‌های شغلی که در بخش تجاری برای صنعت بازی‌های ویدیویی یافت می‌شوند، عبارتند از:

  • مدیریت حساب (Account Management)
  • عملیات تبلیغاتی (Advertising Operations)
  • توسعه تجاری (Business Development)
  • خدمات مشتری (Customer Service)
  • تجارت الکترونیک (Ecommerce)
  • تولید (Manufacturing)
  • کسب درآمد (Monetization)
  • شراکت (Partnerships)
  • تدارکات (Procurement)
  • طراحی محصول (Product Design)
  • مدیریت تولید (Product Management)
  • خرده فروشی (Retail)
  • فروش (Sales)
  • حمایت‌های مالی + اسپانسرشیپ (Sponsorships)
  • بلیط فروشی (Ticketing)

مالی و حقوقی (Finance & Legal)

این عنوان شغلی به مدیریت مالی، بودجه‌بندی و پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌ها و همچنین رعایت حقوقی و حمایت از حقوق مالکیت معنوی اشاره دارد. این شامل مدیریت قراردادها، توافق‌ها و مذاکرات با شرکا، سرمایه‌گذاران و ناشران و همچنین رعایت قوانین و مقررات مربوط به صنعت، مانند قوانین کپی‌رایت و علائم تجاری است.

انواع شغل‌هایی که در بخش‌های مالی و حقوقی برای صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • حسابداری (Accounting)
  • حسابرسی (Auditing)
  • انطباق (Compliance)
  • مشاور عمومی (General Counsel)
  • آنالیز مالی (Financial Analysis)
  • صدور مجوز (Licensing)
  • ادغام و اکتساب (Mergers & Acquisitions)
  • حقوق و دستمزد (Payroll)
  • مالیات (Tax)

آموزشی و تحصیلات (Education)

این عنوان شغلی به عنوان رشته در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها و استفاده از بازی‌های ویدیویی به عنوان ابزاری برای آموزش افراد در هر سن و زمینه‌ای اشاره دارد. این شامل استفاده از بازی‌ها برای آموزش موضوعاتی مانند ریاضی، علوم، تاریخ و زبان و همچنین استفاده از بازی‌ها برای آموزش مهارت‌های نرم مانند حل مسئله، تفکر انتقادی و کار گروهی است.

انواع نقش‌هایی که در بخش اشتغال آموزش و پرورش در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، عبارتند از:

  • سخنرانی و ارائه (Lecturing)
  • برنامه توسعه (Program Development)
  • برنامه مدیریت (Program Management)
  • خود حفاظتی (Safeguarding)
  • تدریس (Teaching)

اداری (Administrative)

این عنوان شغلی به نقش‌های مختلفی اشاره دارد که از عملیات (operations) تا مدیریت یک شرکت در صنعت بازی‌های ویدیویی را شامل می‌شود. کارکنان اداری وظایف برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، ثبت سوابق و ارتباطات را انجام می‌دهند و از عملکرد روان و کارآمد شرکت اطمینان حاصل می‌کنند. این نقش‌ها برای شرکت‌ها برای عملکرد و حمایت از بخش‌ها و تیم‌های دیگر حیاتی است.

در ادامه می‌توانید نگاهی به مشاغلی که در بخش استخدام اداری برای صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، بیندازید:

  • معاون اجرایی (Executive Assistance)
  • تامین و نگهداری (Facilities Support)
  • مدیریت دفتر (Office Management)
  • دستیار شخصی (Personal Assistance)
  • منشی یا پذیرش (Reception)

پژوهش (Research)

این عنوان شغلی به مطالعه صنعت بازی‌های ویدیویی اشاره دارد. این می‌تواند شامل تحقیق در مورد تأثیر بازی‌ها بر بازیکنان، طراحی و توسعه بازی‌ها، جنبه‌های تجاری و مالی صنعت و تأثیر فرهنگی و اجتماعی بازی‌ها باشد. تحقیقات می‌تواند توسط مؤسسات دانشگاهی، شرکت‌های سازنده بازی یا محققان مستقل انجام شود و می‌تواند برای اطلاع‌رسانی در مورد توسعه بازی‌های جدید، طراحی خط مشی عمومی یا درک بهتر تأثیر بازی‌ها بر افراد و جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

انواع جایگاه‌هایی که در تحقیقات برای صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد عبارتند از:

  • تحقیقات دانشگاهی (Academic Research)
  • تحقیقات مصرف کننده(Consumer Research)
  • ورود داده‌ها (Data Entry)
  • تحقیقات بازار (Market Research)
  • تحقیقات تجربه کاربری (UX Research)

امیدواریم در این فهرست جایگاه خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرده و مورد مناسبی برای شما وجود داشته باشد؛ چه در حال حاضر و چه آینده.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array