نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ به طور رسمی در روز ۱۹ اردیبهشت آغاز شد و اکوسیستم استارتاپی ایران بار دیگر در کنار یکدیگر جمع شدند تا مسیر رو به رشد خود را ادامه دهند. در این دوره نیز پارک علم و فناوری پردیس میزبان کسب‌وکارها و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف فناوری بود.

رویداد فینوتکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ است که با حضور بین از ۴۰۰ شرکت نوآور برای اولین‌بار در اینوتکس شروع به فعالیت می‌کند. جلسات متعددی در این رویداد برگزار می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند به‌راحتی با یکدیگر گفت‌وگو و تعامل کنند. در اولین روز از اینوتکس امسال، بسیاری از استارتاپ‌ها در معرکه مهمان ایران دکونومی بودند و کسب‌وکار خود را به افراد حاضر در نمایشگاه معرفی کردند.

نمایشگاه اینوتکس امسال با حضور معاون علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌ جمهوری، مسئولین پارک علم و فناوری پردیس و دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه،‌ کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. معاون علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌‌بنیان نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فرصت‌‌‌های موجود برای رشد بازارهای داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف فناوری، سلامت، معدن و امنیت غذایی گفت: «سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر، نوید بازار پر رونق برای دانش‌های تراز کشور را می‌دهد.»



رئیس پارک علم و فناوری پردیس نیز در روز نخست نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳،‌ از این نمایشگاه به‌عنوان یک مگارویداد نام برد و افزود: «اینوتکس تلاش می‌کند تا همه بازیگران زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را زیر یک سقف گرد هم آورد.» مهدی صفاری‌نیا، افزایش سطح نوآوری در کشور را اصلی‌ترین هدف برگزاری اینوتکس دانست و به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این نمایشگاه اشاره کرد.

در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور فناوری نیز حضور داشت. آندری فورسنکو گفت: «حفظ تمامیت ارزی مهم است؛ باید حمل‌ونقل بین‌الملل و ارتباط مردم را فراهم کنیم.» فورسنکو دستیابی به همه این امور را سامانه تامین انرژی برای کشور دانست.



همزمان با افتتاح نمایشگاه اینوتکس، رویداد جینو نیز با هدف رشد و ارتقاء صنعت بازی و بهبود وضعیت بازی‌سازان آغاز شد. برنامه‌های این رویداد به‌طور خلاصه در زمینه‌های بازی‌سازی، استریمینگ، گیمینگ و رسانه گیم است. در حاشیه روز نخست از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، استارتاپ‌ها در کافه سرمایه به دنبال جذب سرمایه‌گذار بودند و رویدادهای متنوع دیگری چون استیج اینوتکس، فروم حکمرانی، فینوتکس، ریورس پیج و سیکاپ نیز به‌طور رسمی برگزاری خود را آغاز کردند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array