به گزارش ایران دکونومی، «امیرحسین میرآبادی» رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی با بیان اینکه زمانی رشد و جهش اتفاق می‌افتد که بازارهای بزرگ‌تری داشته باشیم، گفت: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت‌های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات‌شان هستند که در این میان بازارهای بین‌المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ چرا که ورود یک محصول به بازار بین‌المللی مستلزم شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین‌المللی ارائه می‌شود، سبد بزرگ‌تری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل‌گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

میرآبادی درخصوص ایجاد فضا برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی جهت حضور فعال‌تر در عرصه بین‌المللی گفت: در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملاً عرصه را برای افزایش تولید این شرکت‌ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می‌کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شر کت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی را در دستور کار قرار دادیم که بیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی‌های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی نمایشگاه ایران هلث را بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی برشمرد و افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت‌ها به بازارهای صادراتی جدید از رهگذر تعامل با دستگاه‌های مختلفی که در حوزه بین‌الملل کار می‌کنند، هموار کند و از این طریق بر غنای نمایشگاه بیفزاید و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی در پایان از درباره برنامه‌های حمایتی و تقویت بعد بین‌المللی این سازمان گفت: اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه‌های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعاً ارزش افزوده‌ای را برای شر کت‌ها به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array