به گزارش ایران دکونومی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها توسط شورای نگهبان، اذعان داشت: «منتظریم تا قانون مذکور به دولت ابلاغ شود. البته همکاران من آیین نامه‌ها را آماده کرده‌اند و منتظر ارسال به سراسر کشور هستیم. طی روزهای آینده آن را ابلاغ می‌کنیم.»

بذرپاش با بیان این موضوع که قانون ساماندهی بازار زمین و اجاره بها دست دولت و مجریان را برای مداخله بیشتر در بازار باز می‌گذارد، ادامه داد: «باید کمک کنیم تا صرفه و صلاح مالکان و مستاجران رعایت شود. موارد دیگری از جمله سامانه املاک و اسکان که در این قانون دیده شده است خیلی کمک می‌کند. امسال با این قانون دست ما در وزارت راه و شهرسازی و مجریان  شهرداری‌ها باز می‌شود.»

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه فقط در ایام کرونا که موضوع تعیین سقف اجاره بها مصوب شده بود، قانون سقف اجاره داشتیم، اظهار کرد: «مردم از ما توقع داشتند. امیدواریم با این قانون سال بهتری برای مستاجران رقم بخورد.»

وی، سامانه خودنویس را سامانه بسیاری خوبی برای انضباط‌بخشی به بازار اجاره دانسته و ادامه داد: «اضافه کردن ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس نیز در دستور کار مدیران سامانه و معاونت مسکن قرار دارد. البته خرید و فروش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ بخشی از هویت مالکان و خریداران به سازمان ثبت اسناد مربوط می‌شود. حتماً امسال خرید و فروش نیز در سامانه خودنویس راه اندازی خواهد شد.»

بذرپاش با اظهار امیدواری از اینکه پلتفرم‌های مجازی و سکوهای مجازی فروش مسکن نیز با سامانه خودنویس همراهی کنند، گفت: «اتصال سکوهای مجازی می‌تواند عملیات خرید و فروش را برای مردم آسان کند.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array