به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به افزایش روزافزون چالش‌های نظارتی پیش روی صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، صرافی بزرگ رمزارزی کوین بیس (Coinbase) در حال پیشبرد قراردادهای آتی خود است.

کوین بیس، روز اول ژوئن (11 خرداد)، خبر آغاز به کار برنامه‌های خود مبنی بر معرفی قراردادهای آتی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در تاریخ ۵ ژوئن (15 خرداد) از طریق صرافی مشتقات خود و تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) را منتشر کرد. این قراردادهای آتی سرمایه‌گذاران نهادی را هدف قرار خواهند داد.

طبق اعلام کوین بیس، قراردادهای جدیدی که در اندازه‌های سازمانی معرفی خواهند شد، از اندازه مشخص 1 بیت کوین و 10 اتریوم برخوردار خواهند بود. این اندازه‌های از پیش مشخص شده، به این منظور درنظر گرفته شده‌اند تا به مشتریان اجازه دهند تعامل خود با بازار را به شکلی مؤثر مدیریت کنند. کوین بیس با توجه به بازخورد دریافت شده از سوی کاربران پس از معرفی قراردادهای نانو بیت کوین (BIT) و نانو اتر (ET) تصمیم گرفت این محصولات جدید را راه‌اندازی کند.

صرافی کوین بیس

علاوه بر این، این صرافی اظهار داشته است که بخش مشتقات آن با ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه متناسب با نیازهای خاص سرمایه‌گذاران، به برآورده کردن الزامات سرمایه‌گذاران نهادی اختصاص خواهد یافت.

کوین بیس روز دوم می (12 اردیبهشت)، در مورد اقدام استراتژیک خود برای راه‌اندازی یک صرافی مشتقات در برمودا، اعلامیه‌ای صادر کرده بود که نشان دهنده گامی بزرگ در راستای استراتژی توسعه بین‌المللی آن بود. شایان ذکر است که این صرافی این فرصت را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد تا از طریق قراردادهای آتی دائمی در مورد قیمت بیت کوین و اتریوم به گمانه‌زنی بپردازند.

 این قراردادها، لوریج یا اهرمی تا 5 برابر ارائه داده و به معامله‌گران اجازه می‌دهند تعامل بیشتری با تغییرات احتمالی قیمت داشته باشند. کوین بیس در این اطلاعیه اشاره کرده است که تمام معاملات انجام شده در این صرافی مشتقات با استیبل کوین USDC تسویه خواهد شد و یک بازنمود ارزش پایدار و قابل اعتماد برای مشارکت‌کنندگان آن فراهم می‌کند.

تصمیم کوین بیس مبنی بر راه‌اندازی یک صرافی مشتقات همزمان با تلاش‌های مستمر آن در جهت رفع نیاز به شفافیت‌های نظارتی در مورد تجارت دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده اتخاذ شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در پاسخ به درخواست کوین بیس برای صدور حکم مانداموس (mandamus)، اعلام کرد که روند تدوین قوانین می‌تواند به طور بالقوه چندین سال طول بکشد. این اظهارات نشان می‌دهد که آنها برای تسریع روند رسیدگی تحت هیچ فشار زمانی قرار ندارند.

این کمیسیون به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اقدامات اجرایی به عنوان ابزاری برای شفاف‌سازی مقررات مربوط به دارایی‌های رمزارزی استفاده کند. در همین حال، کمیسیون تاکید کرده است که اظهارات عمومی ارائه شده توسط گری گنسلر نباید به عنوان دستورالعمل یا بیانیه‌های رسمی صادر شده توسط کمیسیون تلقی گردند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array