به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت منتشرکننده استیبل کوین تتر قصد دارد با راه‌اندازی توکن‌های USDT با پشتوانه دلاری خود در بستر شبکه بلاکچین اُپن نتورک (TON)، روابط خود با اکوسیستم Web3 تلگرام را تقویت کند. تتر در اعلامیه روز 19 آوریل (31 فروردین) خود اعلام کرد که استیبل کوین مبتنی بر طلای تتر (XAUT) را نیز در بستر TON راه‌اندازی خواهد کرد.

این اطلاعیه همزمان با سخنرانی پائولو آردوینو، مدیر عامل تتر و پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در رویداد رمزارزی Token2049 در دبی منتشر شد. در جریان این رویداد، کمپانی تتر تایید کرد که در حال بازسازی ساختار شرکت بوده و در این راستا چهار بخش تجاری جدید Tether Data، Tether Finance، Tether Power و Tether Edu به آن افزوده می‌شود.

دستاوردهای عرضه تتر در بستر شبکه تون

در این اطلاعیه آمده است: «بلاکچین TON با تلگرام کار می‌کند، به این معنی که عرضه USDT و XAUT در بستر TON این پتانسیل را دارد که تجربه‌ای ساده و بدون حاشیه برای پرداخت‌های همتا به همتا برای پایگاه کاربری تلگرام فراهم سازد که اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون عضو جهانی دارد».

کاربران تلگرام برای استفاده از قابلیت جدید ارسال تتر درون برنامه، باید در مرحله نخست از قسمت سرچ، ربات Wallet را یافته و یک کیف پول رمزارزی برای خود بسازند. اکنون با انتخاب USDT به عنوان گزینه پرداخت، امکان خرید تتر و ارسال آن برای سایر کاربران این اپلیکیشن برای شما فراهم می‌شود.

تتر و تون کوین در دبی
مدیر عامل و بنیانگذار تلگرام پاول دوروف در Token2049 در دبی. منبع: کوین تلگراف

به گفته آردوینو، شبکه TON و شرکت تتر، هر دو چشم‌اندازی مشترک از اینترنت باز، تمرکززدایی و سیستم مالی بدون مرز دارند. به گفته وی، راه‌اندازی USDT و XAUT در بستر شبکه تون (TON) امکان انتقال یکپارچه ارزش، افزایش فعالیت و نقدینگی را فراهم کرده و در عین حال تجربه مالی منحصربه‌فردی را برای کاربران ایجاد می‌کند که می تواند با آنچه در سیستم مالی سنتی وجود دارد مطابقت داشته باشد.

این همکاری، نقطه عطف دیگری در گسترش دامنه عرضه استیبل کوین USDT در چندین شبکه بلاکچین است و پوشش آن را به 15 زنجیره مختلف از جمله ترون و اتریوم می‌رساند. این نقطه عطف برای شبکه TON نیز نقشی تعیین‌کننده دارد، چراکه توکن بومی آن یعنی تون کوین (TON) به تازگی با پشت سر گذاشتن دوج کوین (DOGE) به نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

البته راه‌اندازی تتر (USDT) در شبکه تون اولین نمونه از تلاقی این دو اکوسیستم نیست. حداقل از سال 2023، استیبل کوین تتر (USDT) در کنار بیت کوین و تون کوین، یکی از ارزهای دیجیتال پیش‌فرض موجود در کیف پول درون برنامه تلگرام (Wallet) بوده است.

در زمان نگارش این مطلب، شبکه ترون (TRC-20) بلاکچین پیش‌فرض برای USDT در این کیف پول است. به گفته هلیل میرخمد، مدیر عملیات Wallet، تتر (USDT) مبتنی بر TON گزینه دیگری در کیف پول Wallet خواهد بود و گزینه TRC-20 USDT به قوت خود باقی خواهد ماند. طبق داده‌های تتر، بلاکچین ترون اکنون بیشترین سهم USDT صادر شده در کل اکوسیستم را به خود اختصاص داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array