به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و بر اساس گزارشی که توسط گروه Global Witness منتشر شد، انتظار می‌رود صنعت سوخت‌های فسیلی در دهه آینده بیش از یک تریلیون دلار در سطح جهان برای تولید گاز طبیعی هزینه کند که این امر ناشی از تقاضای رو به رشد اروپا است.

تجزیه و تحلیل این سازمان غیردولتی از داده‌های بخش انرژی نشان می‌دهد که 223 میلیارد دلار از این مبلغ، صرف توسعه و بهره برداری از سایت‌های جدید استخراج گاز برای تامین قاره اروپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، غول‌های نفتی بزرگی همچون TotalEnergies، Shell، ExxonMobil، Equinor و Eni، سرمایه گذاران اصلی استخراج گاز طبیعی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود که این پنج شرکت مجموعاً 144 میلیارد دلار را طی یک دهه برای تامین گاز قاره اروپا هزینه کنند.

در همین حال، انتظار می‌رود مخارج سالانه 20 شرکت بزرگ تولید و تامین کننده گاز اروپا از 60 میلیارد دلار در سال 2024 به 105 میلیارد دلار در سال 2033 افزایش یابد.

به گفته گلوبال ویتنس، این تجزیه و تحلیل شامل گازهای طبیعی و میعانات گازی است که محصول جانبی استخراج گاز برای تولید نفت سفید، گازوئیل و سایر سوخت‌های فسیلی است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کمیسیون اروپا قرار است از پیشنهادات خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا تا سال 2040 رونمایی کند. بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی (IEA)، اتحادیه اروپا در سال 2024 حدود 66 درصد از کل حجم گاز مصرفی اروپا را به خود اختصاص خواهد داد؛ که به نظر می‌رسد مقدار آن تا سال 2030 به 65 درصد برسد.

یکی از فعالان ارشد سوخت‌های فسیلی در Global Witness، گفت: اعداد و ارقام واضح هستند، اروپا با افزایش دو برابری مصرف گاز طبیعی در مسیر خطرناکی قرار دارد و باید در راه پایان دادن به عصر سوخت‌های فسیلی قدم بردارد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اروپا باید از فرصت خود برای تسریع خروج اروپا از گاز استفاده کند و سال 2035 را به عنوان یک تاریخ هدف برای حذف تدریجی این سوخت فسیلی پرهزینه تعیین کند.

منبع: oilprice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array