به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، برنامه سنگاپور برای سرمایه گذاری بیش از 743 میلیون دلار معادل 1 میلیارد دلار سنگاپور در هوش مصنوعی طی پنج سال آینده، می‌تواند موقعیت این کشور را به عنوان یک مرکز جهانی کسب و کار و نوآوری تقویت کند.

«لارنس وانگ» معاون نخست وزیر سنگاپور در رابطه با بودجه این کشور گفت: سنگاپور بیش از 1 میلیارد دلار سنگاپور را طی پنج سال آینده سرمایه گذاری خواهد کرد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی این کشور را رشد دهد. این سرمایه گذاری در حالی اعلام می‌شود که به طرز شگفت انگیزی، تقریباً سه چهارم رهبران تجاری جهان برای تحول هوش مصنوعی مجهز نبوده و معتقدند که آمادگی آنها محدود به زمان، افراد و پول است.

«وانگ» گفت: سنگاپور طی این سرمایه گذاری تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند، می‌تواند دسترسی به تراشه‌های پیشرفته‌ای که برای توسعه و استقرار هوش مصنوعی بسیار مهم هستند را تسهیل سازد. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که کسب‌وکارها می‌توانند از فرصت‌های حاصل از پیشرفت‌های فناوری سرمایه‌گذاری استفاده و فرصت‌های جدید خلق کنند.

او افزود که سنگاپور با شرکت‌های پیشرو در داخل و در سراسر جهان برای راه اندازی مراکز عالی هوش مصنوعی، جهت تحریک نوآوری همکاری خواهد کرد. «جاناتون دیکسون» معاون و مدیر عامل APAC در Cloudflare گفت: «شرکت‌ها تشویق می‌شوند راه‌حل‌های هوش مصنوعی را اتخاذ کنند، مهارت‌های هوش مصنوعی را برای رقابتی نگه‌داشتن نیروی کار خود، تشویق مشارکت‌های استراتژیک و به اشتراک‌گذاری دانش در سراسر صنعت و در نتیجه نوآوری کلی به کار گیرند.»

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، کارگران سنگاپور در حال حاضر سریع‌ترین کارگران جهان در استفاده از مهارت‌های هوش مصنوعی هستند. سنگاپور یکی از اولین کشورهایی بود که در سال 2019 یک طرح هوش مصنوعی منتشر کرد. تمرکز مداوم بر هوش مصنوعی، برتری سنگاپور را در پیشرفت‌های تکنولوژیکی تضمین و موقعیت آن را به عنوان یک مرکز جذاب برای کسب‌وکارها و استعدادها در چشم‌انداز جهانی دیجیتالی‌سازی شده روزافزون تقویت می‌سازد.

سنگاپور به دلیل محیطی که نوآوری را تشویق و به جلو سوق می‌دهد، پتاسیل بالایی دارد که به عنوان یک مرکز جهانی هوش مصنوعی شناخته شود. برای ترویج استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی، سنگاپور AI Verify را در می 2022 راه اندازی کرد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های فنی روی مدل‌های هوش مصنوعی خود انجام دهند و بررسی‌های فرآیند را ثبت کنند.

متا و مایکروسافت از جمله شرکت‌هایی هستند که قبلاً ابزار AI Verify را آزمایش کرده و بازخورد خود را ارائه کرده‌اند.

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array