به گزارش ایران دکونومی، افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و فرهنگی هر ساله در حکم حقوقی بازنشستگان منعکس و توسط صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می‌رسد.

نحوه دریافت حکم حقوقی بازنشستگی کشوری 1403

از آنجا که دریافت احکام بازنشستگی کشوری به غیر از صندوق فوق، به ترتیب دیگری امکان پذیر نبوده و دریافت احکام بازنشستگی کشوری از این سامانه به ترتیب خاص تعیین شده در سامانه مزبور امکان پذیر می باشد، در این مقاله، ابتدا به توضیح احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403 پرداخته، پس از معرفی نحوه ورود به سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری، نحوه دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403 را توضیح خواهیم داد. در نهایت، فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی fish.medu.ir و کد پرسنلی و هم چنین، فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی ارائه خواهد گردید.

افزایش حقوق بازنشستگان 1403

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را ارائه می نماید.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم حقوق بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. طبق احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403، به میزان 20 درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و دو، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند. لینک ورود به سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir در قسمت زیر ارائه گردیده است.

سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آن که نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ و اطلاع از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند.

زمان صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403

احکام جدید بازنشستگان کشوری، در سال های گذشته، در فروردین ماه اعلام می شد. با توجه به روال سال های گذشته، افزایش حقوقی بازنشستگان 1403 نیز در فروردین ماه سال جاری، اعلام گردید و در حقوق ماه فروردین آن ها، اعمال  شد.

در مورد احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی نیز، لازم به ذکر است، معمولا حکم جدید بازنشستگان کشوری، در فروردین ماه اعلام می شود. در سال 1403 نیز، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از اردیبهشت ماه در فیش حقوقی آن ها اعمال شده و ما به التفاوت فروردین ماه، در فیش حقوقی خردادماه به این افراد پرداخت خواهد گردید.

فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی

بازنشستگان فرهنگی، به منظور دریافت فیش حقوقی خود می بایست همانند سایر بازنشستگان خدمات کشوری به سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه نموده و مطابق با راهنمای تصویری قید شده در قسمت های قبلی مقاله، فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

به منظور دریافت این فیش از سامانه صندوق بازنشستگی کشوری، داشتن نام کاربری و رمز عبور (در شیوه ورود با رمز ثابت)؛ شماره تلفن همراه (در شناسایی دو عاملی) و شماره کدملی، شماره دفتر کل و شماره حساب (در شناسایی سه عاملی) الزامی می باشد.

هم چنین، بازنشستگانی که پیش از این، وارد سایت cspf.ir نشده اند، ابتدائا می بایست نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. توجه به این نکته ضروری است که شماره موبایل وارد شده حتما باید به نام خود متقاضی بوده تا در مراحل احراز هویت که با کد ملی فرد تطبیق داده می‌ شود، مشکلی ایجاد نگردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array