به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، تقریباً 6 ماه بعد از تعطیل شدن بخش خدمات ابری بازی‌های ویدیویی گوگل به‌نام Stadia، اخباری به‌گوش می‌رسد که گوگل قصد شبیه‌سازی همین خدمات را از طریق پلتفرم یوتیوب دارد.

براساس شنیده‌ها یوتیوب، پلتفرم محبوب به‌اشتراک‌گذاری محتواهای ویدیویی که کمپانی گوگل مالک آن است، درحال توسعه قابلیتی جدید برای کاربران است.
این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق وبسایت یوتیوب در دسکتاپ و یا اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به انجام بازی‌های ویدیویی بپردازند.

به گزارش روزنامه معتبر Wall Street Journal، این قابلیت جدید به‌نام “Playables” شامل بازی‌های کلاسیک آرکید مانند Stack Bounce خواهد بود.

یکی از سخنگویان این کمپانی در مصاحبه با TechCrunch از تأیید کردن این اخبار خودداری کرد، اما در ادامه گفت که “مقوله بازی‌های ویدیویی مدت بسیار زیادی است که یکی از تمرکزهای اصلی یوتیوب را شکل می‌دهد. ما همیشه درحال آزمون و خطای قابلیت‌های جدید و خلاقانه‌ای هستیم، اما درحال حاضر اخبار جدیدی برای ارائه نداریم.”

یوتیوب

تجهیز زیرساخت‌های یوتیوب به کدنویسی Stadia

زمانی‌که کمپانی گوگل در سپتامبر سال گذشته با انتشار یک بیانیه رسمی از تعطیل شدن سرویس خدمات ابری Stadia خبر داده بود، به این نکته نیز اشاره کرده بود که “سیستم‌های زیرساختی شکل‌دهنده این سرویس بازی‌های ویدیویی در دیگر پلتفرم‌های گوگل مانند یوتیوب، گوگل‌پلی و یا پروژه‌های واقعیت افزوده به‌کار گرفته خواهند شد”.

اگر یوتیوب واقعاً قصد تجهیز زیرساخت‌های خود به این سرویس را داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود که کمپانی گوگل از کدنویسی‌های Stadia برای دستیابی به این منظور استفاده کند.

سرویس خدمات ابری بازی‌های ویدیویی Stadia در سال 2019 به بازار عرضه شده و به کاربران این آزادی عمل را می‌داد که فارغ از نیاز به دانلود کردن بازی‌های ویدیویی در یک کنسول، از طریق سیستم ابری مستقیماً به بازی مشغول شوند.

سرویس Stadia دارای ویژگی‌های جالب بسیاری بود اما متاسفانه موفق به جذب تعداد کاربر مطلوب نشد و در ژانویه سال جاری برای همیشه تعطیل شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array