به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدت‌هاست که ایلان ماسک از دیدگاه منفی خود درباره ویژگی مسدود کردن (بلاک) در رسانه‌های اجتماعی صحبت کرده است. سرانجام همانطور که انتظار می‌رفت، شبکه اجتماعی ایکس (X ) درصدد است در همین راستا تغییراتی را در این پلتفرم اعمال کند. طبق گزارش‌های موجود، ایکس قصد دارد در اقدامی بحث‌برانگیز، نحوه عملکرد گزینه بلاک را تغییر ‌دهد و این کار را با تغییر در قابلیت مشاهده پاسخ‌های یک اکانت بلاک‌شده شروع می‌کند.

پیش از این، وقتی شما کاربری را در ایکس مسدود می‌کردید، این امکان را داشتید که بدون اطلاع فرد بلاک‌شده، همچنان به پست‌های وی پاسخ داده و به تعامل خود با او ادامه دهید، ولی فرد مورد نظر نمی‌توانست این پاسخ‌ها را مشاهده کند. با اعمال تغییرات فعلی، حتی در صورت بلاک‌شدن یه کاربر، طرف مقابل امکان مشاهده پاسخ‌های شما را خواهد داشت. تیم مهندسی ایکس مدعی شده است که این اقدام با هدف محافظت از هر دو کاربر و در راستای تعهد همیشگی آنها با انطباق قابلیت بلاک با اصول اجرایی ایکس به عنوان یک “میدان عمومی شهری” صورت گرفته است.

بلاک کردن در ایکس

آیا امکان بلاک کردن در ایکس به یک آرزو تبدیل می‌شود؟

درحالی‌که مهندسان ایکس اصرار دارند که هدفشان از این کار آن است که کاربر بتواند مطابق با دید عمومی روی پست‌ها کنترل داشته باشد، بی‌تردید واکنش‌ جامعه نسبت به این تغییرات متفاوت خواهد بود، چراکه احتمالاً برخی از این شفافیت بیشتر استقبال می‌کنند و برخی دیگر آن را تنزل یک اقدام امنیتی حیاتی تلقی خواهند کرد. ولی آنچه مسلم است، این تغییر با اظهارات قبلی ماسک مبنی بر اینکه “بلاک کردن در معرض دید عموم مردم هیچ معنایی ندارد و این قابلیت به جز در پیام‌های مستقیم حذف می‌شود”، کاملاً مطابقت دارد.

تصمیمات بحث‌برانگیز ماسک از زمان خرید توییتر، از اخراج دسته جمعی کارمندان گرفته تا تغییر سیاست و بازگرداندن چهره‌هایی که قبلاً ممنوع شده بودند، همیشه جنجال زیادی در میان کاربران در پی داشته است. اکنون نیز عده زیادی بر این باورند که اقدام اخیر، اولین گام ایکس در راستای حذف کامل قابلیت بلاک کردن است، این ادعا با اظهارات تیم مهندسان ایکس که گفته بود ممکن است شاهد تغییرات بیشتری در پرکاربردترین قابلیت‌ ایمنی این شبکه باشیم، قوت گرفت.

 اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا واکنش کاربران می‌تواند ایکس را مجبور کند این قابلیت را بازگرداند یاخیر.

منبع: phonearena

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array