به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته همانطور که انتظار می‌رفت، مراسم کوتاه رونمایی از محصولات جدید اپل تحت عنوان Let Loose برگزار شد و اپل یکی‌یکی از محصولاتی که قرار است در آینده نزدیک روانه بازار کند رونمایی کرد.

اولین اتفاق مهم و جالب توجه در این رویداد این بود که اپل تصمیم گرفت مراسم رونمایی از آیپد ایر 2024 را با گوشی آیفون 15 ضبط کند و با کمک آیپد و مک‌بوک به تدوین و ویرایش این فیلم بپردازد. البته اپل پیش از این نیز مراسم Scary Fast را با آیفون 15 ضبط کرده بود.

این بهترین فرصت بود  که اپل نسخه دوم از اپلیکیشن Final Cut Pro  را نیز همزمان با آیپد ایر معرفی کند. این برنامه اکنون به یک رابط کاربری بازطراحی‌شده و قابلیت‌های جدید مثل ویرایش زنده با چند دوربین مجهز شده است.

اپلیکیشن ادیت تصویر اپل

معرفی نسخه پیشرفته‌تر اپل پنسیل

در جریان این رویداد نسل جدیدی از قلم‌های جدید شرکت موسوم به اپل پنسل نیز رونمایی شد که علاوه بر قابلیت شارژ و اتصال مغناطیسی به لبه‌ی آیپد، به ژست‌های فشاری جدید و بازخورد لامسه‌ای مجهز شده است. گفته می‌شود ویژگی جدید Find My به شما کمک می‌کند در صورت گم کردن قلم، به راحتی آن را پیدا کنید.

جابجایی سریع بین ابزارهایی مثل مداد و پاک‌کن تنها با دوبار ضربه‌ آهسته روی قلم، یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب اپل پنسل پرو است.

اپل پنسل

مجیک کیبورد اپل در دورنگ

محصول دیگری که غول فناوری دنیا، در جریان رویداد Let Loose معرفی کرد، مدل جدیدی از کیبورهای آیپد بود که با قابلیت‌های جدید و در دو رنگ عرضه خواهد شد. مدل جدید مجیک کیبورد  بدنه‌ای آلومینیومی داشته و از یک ردیف کلیدهای جدید برای دسترسی سریع‌تر به عملکردهای مختلف برخوردار است. اپل سعی دارد از این طریق تجربه کار با آیپد را به تجربه‌ای شبیه به کار با لپ‌تاپ نزدیک کند.

گفته می‌شود این کیبورد با دو قیمت  ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار به ترتیب برای آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد پرو ۱۳ اینچی و در دو رنگ مشکی و سفید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مجیک کیبورد اپل

نقطه عطف مراسم، رونمایی از آیپد ایر 2024

اپل بعد از گذشت دو سال از معرفی آخرین آیپد ایر خود با تراشه‌ی M1، سرانجام تصمیم گرفت نسل جدید این تبلت‌ها را با پردازنده‌های قوی‌تر روانه بازار کند.

طبق اعلام این شرکت، آیپد ایر ۲۰۲۴ در دو مدل و دو سایز صفحه نمایش‌ عرضه می‌شود. مدل ۱۱ اینچی آیپد ایر که قبلاً نیز در محصولات این شرکت دیده شده بود، تحت عنوان آیپد ایر 2024 با تراشه M2 و تراکم پیکسلی حدود 261 پیکسل در هر اینچ عرضه خواهد شد.

رنگهای آیپد ایر اپل

افزون بر آن، آیپد ایر پرو 2024 با نمایشگر جدید ۱۳ اینچی برای اولین‌بار به خانواده‌ی آیپد ایر وارد می‌شود. این مدل با تراشه 8 هسته‌ای M2 و تراکم پیکسلی حدود 264 پیکسل در اینچ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو مدل از 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برخوردار خواهند بود.

گفتنی است که مدل‌های آیپد ایر سال ۲۰۲۴ در چهار رنگ آبی، ارغوانی، خاکستری و طلایی، با قیمت  ۵۹۹ دلار برای آیپد ۱۱ اینچی و قیمت پایه‌ی  ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۳ اینچی تولید خواهند شد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array