به گزارش ایران دکونومی، یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۵8 فروردین ماه 1403 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،به شرح جدول زیر واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها علت این تغییر زمان در واریز یارانه ها را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه‌ها عنوان کرده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در بهمن ماه 1402 اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس جدول زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد.

 زمان واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و و سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در فروردین 1403 یارانه نقدی 400 هزار تومانی دهک‌های یک تا سه در 25 واریز می شود.

یارانه 300 هزار تومانی سایر خانوارهای مشمول هم در تاریخ 30 فروردین واریز می شود.

جدول زمان‌بندی‌ واریز یارانه ها

مبلغ یارانه نقدی فروردین 1403

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

طرح ملی کالابرگ الکترونیک در فروردین 1403

طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال1403 ادامه خواهد داشت.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در این طرح مردم می‌توانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

برای استفاده از این طرح اما، دولت شبکه ملی اعتبار (شما) را بر اساس هر کدملی راه‌اندازی کرد تا با استفاده از آن، سرپرستان خانواده بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده کنند و همچنین از موقعیت مکانی ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام مطلع شوند. حتی از آنجایی که ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت‌شان را با خود همراه نداشته باشند، کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، فرد می‌تواند با در اختیار قرار دادن آن به فروشنده، خرید خود را انجام دهد.

شماره تلفن «6369» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ تعیین شده است.

زمان اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک 

مرحله نخست طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد و مشمولان این طرح یک‌ماه فرصت داشتند که از اعتبار در نظر گرفته شده برای خرید ۱۱ قلم کالا استفاده کنند.

مرحله دوم طرح فجرانه از ۱۸ اسفندماه اجرایی شد و مدت استفاده از اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تا پایان روزهجدهم (فروردین ماه ۱۴۰۳) خواهد بود.

 مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array