در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2023، با مدیر سایت فروشگاهی گیمیها پیرامون وارادت کنسول و دغدغه‌های این روزهای تامین کنندگان کالای سرگرمی کشور گفتگویی داشتیم.

کنسول به یک کالای لوکس در کشور تبدیل شده

امیر حسین خادم‌المله در گفتگو با ایران دکونومی گفت: در حال حاضر کنسول بازی اول از همه در کشور کالای لوکس محسوب می‌شود و بعد یک کالای فرهنگی؛ به‌خاطر همین نگاه مدیران کشور است که به کنسول بازی معافیت‌گمرکی تعلق نمی‌گیرد. شرایط طوری در کشور شکل گرفته است که شما هیچ وقت کنسول خود را بعد از پایان نسل دستگاه دور نمی‌اندازید، پس وقتی این کالا همچنان دست به دست می‌شود و دست دوم آن هم ارزشمند است، کالای لوکس محسوب می‌شود. این موضوع در بازار ایران آنقدر جدی بود که مجموعه استوک 360 را برای خرید و فروش کنسول بازی دست دوم راه‌اندازی کردیم. در ادامه مطلب می‌توانید ویدیوی کامل این مصاحبه را تماشا کنید.

دغدغه‌های فعلی واردکننده‌گان کالای سرگرمی و خدمات گارانتی کنسول بازی

از سختی‌های کار واردات کنسول بازی باید بگویم که: متاسفانه چون کالای لوکس و لاکچری محسوب می‌شود، ارز دولتی به کنسول بازی تعلق نمی‌گیرد و مورد دیگر اینکه حوزه‌های گمرکی متفاوتی نسب به سایرکالاها دارد.

همچنین به‌خاطر وجود تامین کنندگان متعدد که در بازار واردات کنسول بازی فعالیت می‌کنند، این مشکل به‌وجود می‌آید که من حجم مشخصی کنسول بازی مورد نیاز بازار را می‌توانم تامین کنم. بعد از اتمام کنسول‌های بازی در مجموعه ما، یک تامین کننده دیگر به صورت موقت بازار را در دست می‌گیرد و این اتفاق دائماً رخ می‌دهد. این موضوع را در ابعاد چند مغازه‌دار نبینید، ما درباره واردکنندگان اصلی کنسول بازی حرف می‌زنیم. یکی از دغدغه‌عای دیگر نیز معیوب بودن یک یا دو کنسول بازی در هر ده کنسول واراتی است که پای گارانتی کنسول را به میان می‌کشد.

در زمینه گارانتی کنسول بازی ما واقعاً مشکل داشتیم و کسی این مشکل را نمی‌پذیرفت. شما اگر در کشور دیگری زندگی می‌کردید که دفتر رسمی پلی‌استیشن داشت، می‌توانستید به راحتی کنسول بازی خود را تحویل دهید و اعلام خرابی کنید، به سادگی کالای شما تعویض می‎‌شد؛ ولی در ایران شما نهایتاً یک مغازه‌دار و یک شرکت گارنتی کننده را می‌شناسید که کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید. در مجموع گارانتی آروند برای اولین بار در کشور این مشکل را برای خریدار کنسول بازی حل و اعلام کرد: در گارانتی طلایی ما، اگر کنسول بازی نو خود را از کارتن درآوردید و معیوب بود یا شکستگی داشت و یا حتی کار نمی‌کرد، شرکت آروند محصول را از شما پس می‌گیرد و یک کنسول بازی نو به شما تحویل می‌دهد. ما در گیمیها تعاملات خود را با گارانتی آروند شکل دادیم تا بهترین خدمات را ارائه کنیم.

سرفصل‌های مصاحبه با محمد حسین خادم‌المله

  • معرفی سایت گیمیها
  • وضعیت قوانین و گمرک واردات بازی و سرگرمی
  • گارانتی کنسول
  • کنسول یک کالای لوکس است
  • وضعیت فروش کنسول در ماه فروردین
  • حمایت‌های مالی نهادهای دولتی در بخش گیم
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array