به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به اینکه سونی (Sony) معمولاً در سه‌ماهه‌ دوم هر سال میلادی از مدل جدید گوشی پرچمدار سری اکسپریا وان خود رونمایی می‌کند، می‌توان نهایتاً تا 3 ماه آینده منتظر اکسپریا وان مارک 6 بود.

گوشی Xperia 1 VI دارای نمایشگری با وضوح 2K و نسبت‌ تصویر 19.5:9 است، درصورتی که نسل قبلی این گوشی دارای نمایشگر 4K با نسبت‌ تصویر 21:9 می‌باشد.
جالب است بدانید که باریک و البته کشیده‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌های سونی برای بهتر نمایش دادن فیلم‌های سینمایی است.

نسبت‌ تصویر 21:9 روی گوشی هوشمند موجب می‌شود که نوارهای سیاه در لبه‌های بالا و پایین گوشی نمایش داده شود. از آنجا که اکثر فیلم‌ها و اپلیکیشن‌ها برای نسبت‌ تصویری با این اندازه بهینه نشده‌اند، این قضیه یکی از معایب این سایز گوشی محسوب می‌شود. احتمالاً نسبت تصویر 19.5:9 در نسل جدید پرچمدار سونی از جمله اقدامات این شرکت ژاپنی برای جلب‌ نظر کاربران است.

درمقام مقایسه، اکسپریا وان مارک 5 با ابعاد 165 در 71 در 8.3 میلی‌متر عرضه شد، درحالی که نسل جدید گوشی سونی نسبت به این مدل 3 میلی‌متر کوتاه‌تر، 3.4 میلی‌متر عریض‌تر و کمی ضخیم‌تر خواهد بود.
با این تفاسیر، ابعاد گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۶ معادل 162 در 74.4 در 8.45 میلی‌متر و ابعاد نمایشگر این دستگاه 149.6 در 69.4 میلی‌متر خواهد بود.

شایان ذکر است که این مدل گوشی سونی همچنان به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است.

منبع: Notebookcheck

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array