به گزارش ایران دکونومی، نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی امروز 8 اردیبهشت 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار نموده و تا 12 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است که افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو 2024، با حضور آیت الله «رئیسی» رئیس جمهور، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، و سایر مسولان و نمایندگان کشورهای مهمان برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند نمود. نمایشگاه ایران اکسپو 1403 میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از 120 کشور جهان خواهد بود.

طی 5 روز نمایشگاه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه خواهد گردید.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری واحدهای صنعتی ایران در کشورهای مقصد و جذب سرمایه گذاری های خارجی، از  اهداف برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) بوده که روی آن تمرکز ویژه ای شده است. 

نمایشگاه ایران اکسپو 2024 نمایشگاه ملی است که در آن توانمندی‌های واقعی کشور در عرصه صادرات به نمایش درمی آید. 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array