به گزارش ایران دکونومی، شرکت نویان ابرآروان، با نام تجاری «ابرآروان» گزارش صورت‌های مالی خود را بر روی کدال منتشر کرده است. این گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت تا ۳۱تیرماه ۱۴۰۲ است.

ابرآروان که خدمات ابری ارائه می‌کند، از اول بهمن ماه ۱۴۰۱ تا پایان تیر ۱۴۰۲، حدود ۱۶۲ میلیارد از عملیات خود درآمد کسب کرده که رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

گزارش ابرآروان

نکته‌ای که در خصوص رشد این شرکت وجود دارد این است که ابرآروان از آبان گذشته در لیست تحریم‌های اروپا و امریکا قرار گرفت و گفته می‌شود با همکاری با دولت به فیلترینگ گسترده کمک کرده است که البته این موضوع اثبات نشده و فقط حجمه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است.

در این میان سود خالص ابر آروان ۶۰ میلیارد تومان گزارش شده است که رشد ۵۰ برابری آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، قابل‌توجه است.

نگاهی به جزئیات درآمد ابرآروان

در این صورت مالی، مسیرهای درآمد ابرآروان به صورت مجزا منتشر شده است که بیشترین بخش درآمد این شرکت، از «زیرساخت ابری (laas)» و «ارائه سرویس‌های ابری و توزیع محتوا (CDN)» حاصل می‌شود.

ابرآروان در این شش ماه، بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. درآمد این شرکت از CDN نیز با رشد قابل‌توجه ۶ برابری، به ۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

گزارش ابرآروان

قابل ذکر است که تنها، سه درصد از درآمد عملیاتی ابرآروان، از شرکت‌های وابسته بانک پاسارگاد تامین می‌شود و بخش عمده آن به پرداخت الکترونیک پاسارگاد تعلق دارد. ۷۳ درصد از درآمد عملیاتی ابر آروان از مشتریان آنلاین حاصل شده و «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» و «پارس فیلم‌نت» بیشترین پرداختی را به این شرکت داشته‌اند. سایر مشتریان ابرآروان نیز در تصویر زیر آمده است:

ابرآروان در‌زمینه ارائه سرویس‌های ابری و سامانه‌های توزیع دسترسی (CDN)، ارائه خدمات امنیتی و سرویس‌های ارزش افزوده، سرویس‌ها و خدمات رایانش ابری، سرویس‌ها و خدمات آنلاین وب و خدمات بر پایه CLOUD، ارائه پهنای باند ایمن، تولید محصولات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مصنوعات هوشمند، تولید محصولات و تجهیزات امنیتی بومی، تولید محصولات و تجهیزات شبکه تجهیزات ذخیره‌سازی مسیریاب‌ها، مودم‌های DSL، راه‌اندازی مراکز امنیت اطلاعات، طراحی امنیتی شبکه راه‌اندازی و پیکربندی امن شبکه، مقاوم‌سازی و… فعالیت می‌کند.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array