به گزارش ایران دکونومی، این شرکت و بنیانگذار اصلی ابرآروان، خردادماه امسال توسط وزارت خزانه‌داری امریکا نیز تحریم شده بود. همچنین در آبان ماه ۱۴۰۱ و در مشکلات اینترنت آن زمان، اتحادیه اروپا نیز این شرکت را تحریم کرده بود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که ابرآروان در فروردین ۱۴۰۱، در رویداد سوار بر ابرها در حضور اصحاب رسانه و فعالان تکنولوژی به صراحت اعلام کرد که نقشی در محدودسازی اینترنت نداشته است.

خبرگزاری برنا، در خصوص این تحریم نوشت: به نظر می‌رسد که وضع چنین تحریم‌هایی بیش از آنکه هوشمندانه باشد، ناشی از فقر اطلاعاتی و خطای محاسباتی کشورهای غربی است؛ چرا که در ایران براساس قوانین مدیریت لایه هسته و توزیع ترافیک کل کشور در این لایه به صورت انحصاری در اختیار دولت قرار دارد و شرکت خصوصی همچون ابرآروان خود یک خدمات گیرنده از دولت محسوب می‌شود؛ بنابراین در عمل نقشی در تصمیمات سلبی یا ایجابی حاکمیت ندارد.

نکته دیگر درباره ابرآروان اینکه، شرکت مذکور با عموم کاربران در تماس نیست و خدماتش عموماً به شرکت‌ها و مجموعه‌هایی است که سرویسی در فضای مجازی طراحی و ارائه می‌کنند.

ابرآروان

فقط ابرآروان نیست

اتحادیه اروپا از اعمال دهمین بسته تحریمی خود علیه چهار شخص و ۶ نهاد در ارتباط با ایران با ادعای نقض حقوق بشر خبر داد. در این دور جدید تحریم‌های شورای اروپا نام نهاد شورای عالی فضای مجازی به چشم می‌خورد.

وزارت امور خارجه بریتانیا نیز در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر کرد در دور جدید تحریم‌های خود شرکت ابرآروان، ارائه‌دهنده خدمات ابری اینترنتی را در لیست تحریم قرار داده است.

همچنین خبرگزاری آنلاین فارس، تسنیم و پرس‌تی وی نیز توسط آمریکا در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند و این کشور شرکت یافتار پژوهان پیشتاز رایانش و چند فعال دیگر حوزه فناوری را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌ها، مرکز ملی فضای مجازی را تحریم کرده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array