به گزارش ایران دکونومی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۲ را در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که کل مکالمه‌های شبکه سیار ۸۰,۴۵۸,۰۹۸,۴۹۷ دقیقه بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ میزان ۴۷/‏۵ درصد رشد داشته است. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، سهم بازار مکالمه اپراتورهای همراه اول ۶۷ درصد، ایرانسل ۳۱ درصد و رایتل ۲ درصد اعلام شده است.

همچنین متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر در پاییز سال گذشته، ۰۱/‏۱۷۸ دقیقه بوده که نسبت به پاییز ۱۴۰۱ با رشد ۱/۹۷ درصدی روبه‌رو شده است.

کل مکالمات شبکه سیار

در این گزارش، کل پیامک‌های شبکه سیار ۱۱۷,۵۰۴,۸۳۶,۵۸۸ می‌باشد که سهم همراه اول از این تعداد ۸۴ درصد، ایرانسل ۱۳ درصد و رایتل ۳ درصد است. هرکاربر به طور متوسط ۲۶۰ پیامک در ماه ارسال کرده است.

پیامک های ارسال شده

آمار ترافیک مکالمه ورودی و خروجی در حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران نشانگر این است که بیشترین آمار ترافیک به مکالمه درون شبکه‌ای درون استانی مربوط می‌شود. مکالمه خروجی به سمت اپراتورهای ثابت در رتبه دوم این ترافیک قرار دارد و مکالمه خروجی به سمت اپراتورهای سیار، مکالمه ورودی بین‌الملل و همچنین مکالمه خروجی بین‌الملل کمترین آمار ترافیک را شامل می‌شوند.

ترافیک مکالمه

سهم بازار مشترکین به تفکیک اپراتورها، ابتدا با ۵۳ درصد به همراه اول تعلق دارد. ایرانسل با ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین خطوط فعال دائمی تلفن همراه از تابستان ۱۳۹۹ تا پاییز سال ۱۴۰۲ در هر سه اپراتور روندی صعودی در پیش گرفته است.

سهم بازار مشترکین فعال
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array