به گزارش ایران دکونومی، در آخرین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در طی بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: «در سال گذشته، ۱۲ آیین‌نامه برای دستگاه‌هایی تصویب شد که قابلیت بیشتری در سرمایه‌گذاری یا سفارش و خرید از شرکت‌های دانش بنیان داشتند. یکی از محورهای اصلی این آیین‌نامه‌ها این بود که دستگاه‌هایی مانند وزارت‌های نفت، نیرو، ورزش، کار و… برای تأمین خدمات و تأمین کالاهای مورد نیاز از محصولات دانش بنیان استفاده کنند.»

«بهادری جهرمی» در خصوص اجرایی شدن آیین‌نامه‌ها توضیح داد: «در حال حرکت بیشتری به سمت بهره‌برداری از دانش بنیان ها هستیم. تنها در حوزه نفت، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با وزارت نفت همکاری دارند که میزان قرارداد جاری آن‌ها حدود ۱ میلیارد دلار است. طبیعتاً ظرفیت این شرکت‌ها و زیست‌بوم خیلی بیشتر از این اعداد است و دولت سعی خواهد کرد که به سمت بهره‌برداری حداکثری از این زیست‌بوم حرکت کند.»

به گفته سخنگوی دولت، در همه قراردادهایی که دولت طرف قرارداد آن باشد، معاونت حقوقی ریاست جمهوری می‌تواند ورود کند و مشکلات احتمالی قراردادها را رفع و اصلاح کند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار فعالان حوزه نوآوری و فناوری از دولت این است که اثر و نتیجه کارشان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، ادامه داد: «رویداد اینوتکس هم مسیری برای ارتباطات متقابل شرکت‌های این زیست‌بوم با یکدیگر است و هم معرف جریان نوآوری‌ها و محصولات فناورانه به بخش حاکمیتی و مردم است و امکان ایجاد سفارش‌گذاری را نیز برای محصولات فراهم می‌کند. سرعت نوآوری در کشور بالاست و هر سال در رویداد اینوتکس تقریباً همه چیز از ایده‌ها و محصولات گرفته تا نگاه‌ها جدید است. تا وقتی که این خانواده با این سرعت در حال حرکت است، مطمئنیم که آینده کشور زیباست.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array