به گزارش ایران دکونومی، همایش «آموزش سرمایه‌گذاری» حوزه آموزش تخصصی رمزارز در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ با حضور «امید علوی» رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران، «عباس آشتیانی» مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران و «سامان بیرقی» عضو هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن بلاکچین ایران برگزار شد.

تیزر همایش «آموزشی سرمایه‌گذاری»

این همایش که با سخنرانی سید محمد سید حسینی در مشهد برگزار شد، با استقبال خوب علاقمندان به فعالیت در حوزه رمزارزها روبه‌رو گردید.

توصیه‌های حسینی فایننس به تریدرها

جناب آقای محمد حسینی، مالک برند حسینی فایننس در بخشی از گفتگوی تخصصی خود با شرکت کنندگان در همایش رمزارز مشهد به آنها توصیه کرد: همیشه ریسک، سودهای بالا برای شما نمی‌آورد، ریسک بالا و سرمایه‌پذیری می‌تواند یک سوی بد دیگر هم داشته باشد. همیشه اول در حساب شخصی خوب به یک سود و روند منظم برسید، و بعد از کسی به صورت مستقیم پول قبول نکنید، از حساب ارزدیجیتال سرمایه‌گذار یک api بگیرید و برای او مدیریت حساب کنید.

رمزارزها بازوی کمکی صادرات

جناب آقای علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران گفت: ما که در حال حاضر جزو مدیران میانی در زمینه کاری محسوب می‌شویم و آینده کاری برای خودمان متصور هستیم، باید در این فضا کار کنیم. شریعتی مقدم درباره تجربه خود که یک واحد صنعتی را در زمینه زعفران به موفقیت‌های بسیاری رساند، ادامه داد : از یک جایی به بعد متوجه شدم روش‌های موفقیت من در گذشته دائمی نیست و باید من هم به‌روز شوم. شریعتی مقدم در ادامه از بلوکه شدن بخشی از پول‌هایشان در فروشگاه آمازون گفت و راه‌حل را استفاده از رمزارز خواند. رمزارز جایگزین بسیار خوبی برای نقل و انتقالات پول فیزیکی در پروسه صادرات است.

آیا استخراج رمزارز در بهار 1402 به‌صرفه هست؟

در این همایش امید علوی در پاسخ به پرسش آقای حسینی (که آیا ماینینگ ارز دیجیتال، امروز مثل سال 2018-2019 به صرفه هست یا دردسرش بیشتر از پولش است؟) پاسخ داد:

در ایران تمامی کلود ماینینگ‌ها کلاهبراری بودند

امید علوی در ادامه مباحثی که درباره ماینینگ مطرح کرد، تاکید کرد: در ایران تمامی کلو ماینینگ‌ها تا به امروز کلاه‌برداری بودند، چرا؟ وقتی که ما سه ماه در تابستان مشکل برق داریم و دو ماه در زمستان، هیچ کسی نمی‌تواند به شما تضمین کند که می‌تواند تا یک سال یک مرزعه استخراج رمزارز را بدون هیچ مشکلی روشن نگه دارد تا هش ریت (HashRate) موجود را به شما تحویل دهد.

دومین موضوع این است که اگر واقعاً مایینیگ اینقدر جذابیت داشته باشد، آن خدمات دهنده کلود ماینینگ، دستگاه را برای خود روشن می‌کند و بیت کوین‌های استخراج شده را خودشان برمی‌دارند، چرا باید به شما بدهد. این همان داستان مرغ تخم طلا هست. این پروژها همگی پانزی هستند. دست کم 10 الی 15 شرکت کلود ماینینگ و هش ریت فروشی داشتیم که کلاه‌برداری بودند؛ ای ماینر و کوین هش و… از این دسته بودند.

آیا ماینینگ ارز دیجیتال امروز ، مثل سال 2018-2019 به‌صرفه است؟

اگر به ماینینگ بخواهیم به عنوان یک فرآیند صنعتی نگاه کنیم، چالش‌های بسیار زیادی دارد.

ما در کشورمان مشکل انرژی داریم و ماینینگ مشکلات گسترده‌ای دارد، چون نیاز به منبع برق زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید به صورت صنعتی به حوزه استخراج ورود کنید، حتماً باید دسترسی خیلی خوبی به منابع انرژی داشته باشید، مثلاً بتوانید با ژنراتور (نیروگاه گازی) برق تولید کنید.

اگر می‌خواهید کوچک وارد این ‌صنعت شوید، نروید خودتان مجوز بگیرید، چرا که باید هزینه‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی متحمل شوید، دوندگی‌های بسیاری دارد. امروز می‌بینیم که نزدیک به بیش از 300 نفر رفته‌اند پروانه بهره برداری گرفته‌اند و نزدیک به 200 نفرشان توانسته‌اند به درستی کار کنند، چون همه‌شان در حد 50 تا 200 کیلوات توان انژری‌شان بوده است.

واقعیت این است که فعالیت قانونی هزینه‌های بسیار زیادی دارد. بخاطر همین، امروزه شاهد رشد فعالیت استخراج رمزارز به صورت غیرقانونی هستیم.

آیا امروز ماینینگ (استخراج رمزارز) در ایران و جهان به صرفه است؟

هر زمان که روی کاغذ ماینینگ جذابیت نداشته و کسانی ورود کردند، در آینده سود بسیار زیادی داشته‌اند. چون امروز دستگاه ماینینگ در پایین‌ترین قیمت خودش است. برای مثال دستگاهی که الان 1800 دلار است، در دوره بیت کوین 60 هزار دلاری این دستگاه 16 الی 18 هزار دلار به فروش می‌رسید.

بازگشت سرمایه ماینینگ (استخراج رمزارز) الان شاید بین 17 الی 22 ماه است که آن هم به سرمایه‌گذاری که برای زیرساخت می‌کنید، بستگی دارد. در نتیجه امروز روی کاغذ سرمایه‌گذاری در ماینینگ (استخراج رمزارز) کار جذابی نیست، اما کسانی که در این موقعیت به سرمایه‌گذاری در بحث ماینینگ ورود کردند، با توجه به‌ رشد قیمت بیت کوین، ROI ، بازگشت سرمایه سریع‌تری را تجربه کردند و ارزش دستگاه‌هایشان هم به شدت افزایش پیدا کرده است.

ولی باز هم تاکید می‌کنم: حتماً باید مطالعه کنید، حتماً باید سیکل‌های مختلف بیت کوین را بررسی کنید، بدانید الان در چه وضعیتی هستیم. تقریباً 8 الی 9 ماه دیگر هاوینگ بیت کوین را داریم، نصف شدن پاداش در دستگاه‌های استخراج باعث تحت تاثیر قرار گرفتن درآمد دستگاه‎‌ها می‌شود. این موضوع در انتخاب دستگاه به شما بسیار کمک می‌کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array