به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ 7 (Galaxy Watch7) را به بهترین دستگاه ردیابی سلامت موجود در بازار تبدیل کند. گزارشی تازه حاکی از آن است که سامسونگ احتمالاً قابلیت پایش غیرتهاجمی قند خون را در جدیدترین ساعت هوشمند خود خواهند گنجاند. یک سری اطلاعات محرمانه دیگر نیز در فضای مجازی فاش شده است که نشان می‌دهد این شرکت ممکن است ویژگی نظارت بر فیبریلاسون دهلیزی یا به اختصار AFib را نیز در این محصول قرار دهد.

فیبریلاسیون یا ناهماهنگی دهلیزی هنگامی رخ می دهد که موج الکتریکی تحریک در دهلیزهای قلب، جهت مشخصی نداشته باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده از پتنت جدید سامسونگ، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این عملکرد بتواند به موقع برای گلکسی واچ 7 آماده شود. به همین جهت، پیش‌بینی می‌شود که بعد از گلکسی واچ 7، گلکسی واچ 7 اولترا نیز عرضه شود یا این ویژگی برای مدل‌های آتی ساعت‌های هوشمند این شرکت رزرو بماند.

تصویر لو رفته از پتنت جدید سامسونگ
تصویر لو رفته از پتنت جدید سامسونگ. منبع: انتشارات درخواست ثبت اختراع ایالات متحده

قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی در صورت پیاده‌سازی موفقت‌آمیز، می‌تواند مزیت رقابتی مهمی برای سامسونگ به ارمغان بیاورد. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا، سالانه بیش از 454000 مورد بستری ناشی از این عارضه قلبی در ایالات متحده گزارش می‌شود.

رویکرد سامسونگ برای تشخیص AFib

طبق گزارش‌های موجود، سامسونگ از هوش مصنوعی برای شناسایی عارضه AFib استفاده می‌کند. بر اساس این پتنت، هوش مصنوعی می‌تواند به این شرکت کمک کند سیگنال‌های اندازه‌گیری شده فتوپلتیسموگرافی (PPG) را به سیگنال‌های ECG تبدیل کند. با این حال، این پتنت حاکی از آن است که مدل‌های فعلی تبدیل الگوریتم‌های PPG به ECG از دیتاست قدرتمندی برخوردار نیستند.

از سوی دیگر، همه منتظر هستند ببینند سامسونگ چگونه این فناوری را بر روی یک دستگاه پوشیدنی کوچک به کار خواهد گرفت، زیرا چنین مدل‌های یادگیری پیچیده‌ای مستلزم وجود منابع اطلاعاتی زیادی هستند و ابزارهای پوشیدنی منابع به شدت محدودی دارند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array