به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین (SEC) اعلام کرد که طبق سند 25 مارس (6 فروردین) این کمیسیون، دسترسی کاربران محلی به وبسایت و پلتفرم معاملات آنلاین بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان را به دلیل نگرانی در مورد فعالیت‌های بدون مجوز این شرکت در این کشور، با کمک کمیسیون ملی مخابرات (NTC) فیلیپین مسدود خواهد کرد.

امیلیو بنیتو آکوینو (Emilio B. Aquino) رئیس و مدیرعامل کمیسیون بورس و اوراق بهادار فیلیپین در نامه‌ای خطاب به کمیسیون ملی مخابرات این کشور گفت: “این کمیسیون ضمن بررسی پلتفرم فوق به این نتیجه رسیده است که دسترسی مداوم مردم به این وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها، تهدیدی برای امنیت سرمایه گذاری مردم فیلیپین است.”

دلیل مسدود شدن بایننس در فیلیپین

این ناظر مالی فیلیپین ادعا می‌کند که بایننس محصولات سرمایه‌گذاری مانند خدمات معاملات اهرمی و حساب‌های پس‌انداز رمزارزی را بدون مجوزهای لازم ارائه می‌دهد و این نقض فاحش مقررات اوراق بهادار این کشور است.

بایننس در فیلیپین

طبق اعلام کمیسیون، این ممنوعیت در عرض سه ماه اعمال خواهد شد تا به سرمایه‌گذاران فرصت داده شود در زمان مقتضی، از پوزیشن‌های خود در بایننس خارج شوند. این آژانس از گوگل و متا نیز خواسته است تا از نمایش تبلیغات مربوط به بایننس برای کاربران فیلیپینی در پلتفرم‌های خود جلوگیری کنند.

ممنوعیت در فیلیپین جدیدترین ضربه نظارتی وارد شده به بایننس است که اخیراً با فشارهای نظارتی فزاینده‌ای در سراسر جهان مواجه بوده است.

همانطور که می‌دانید، در دسامبر 2023، یک دادگاه ایالاتی در آمریکا بایننس را به پرداخت 2.7 میلیارد دلار و مدیر عامل سابق آن یعنی چانگ پنگ ژائو را به پرداخت 150 میلیون دلار جریمه به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) محکوم کرد. این توافقنامه پایان یک پرونده طولانی مدت علیه بایننس بود که توسط CFTC در ماه مارس 2023 به دلیل فرار از قوانین فدرال و راه‌اندازی یک صرافی غیرقانونی مشتقات به جریان افتاده بود.

در روز 21 نوامبر نیز ژائو به عنوان بخشی از توافق بزرگ خود با وزارت دادگستری، وزارت خزانه‌داری و CFTC ایالات متحده، موافقت کرد که از سمت خود در راس صرافی بایننس کناره‌گیری کند. در همان روز، ژائو به چندین اتهام مدنی و یک اتهام جنایی مربوط به قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array