ایران دکونومی: به گفته امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک (تتا)، در نشست خبری رویداد روز ملی تجارت الکترونیک در وزارت صمت، این رویداد با اهدافی چون تجلیل و تشکر از برترین‌های حوزه تجارت الکترونیک، معرفی کسب‌وکارهای پرچمدار این حوزه، بررسی اوضاع تجارت الکترونیک کشور و… صورت خواهد گرفت.

 

متن کامل نشست خبری را در این لینک مشاهده کنید.

۷۲۴

وزارت صمت، پیشرو همکاری با بخش خصوصی است

تجارت الکترونیک

امین کلاهدوزان در ابتدای این رویداد، در سخنرانی خود گفت: در نظر داریم همکاری هرچه بیشتر با بخش خصوصی را در پیش بگیریم. امیدواریم این روحیه را در دیگر وزارتخانه‌ها نیز شاهد باشیم. وزارت صمت یکی از پیشروان این حوزه است.

ویدیو این سخنرانی را در این لینک مشاهده کنید.

سلامت، یک حوزه حاکمیتی است

مهدی خدادادی تجارت الکترونیک

مهدی خدادادی، مدیرعامل دکتر ساینا و فعال سلامت دیجیتال در سخنرانی خود در رویداد ۷۲۴ گفت: تفاوتی که سلامت با دیگر حوزه‌ها دارد این است که در تمام دنیا و ایران یک حوزه حاکمیتی تلقی ‌می‌شود، به این شکل که کلیه قوانین هم توسط حاکمیت صورت می‌گیرد و بخش خصوصی صرفاً خدمات دهنده است.

ویدیو این سخنرانی را در این لینک مشاهده کنید.

مانع رشد تجارت الکترونیک کشور، عدم شفافیت اقتصادی است

سعید محمدی تجارت الکترونیک

سعید محمدی، نایب‌رئیس انجمن تجارت الکترونیک، با اشاره به موانع رشد تجارت الکترونیک اظهار داشت که زمانی ایران در این حوزه پیشرو خاورمیانه بود، اما این دلایل که عدم شفافیت یکی از آن‌هاست، از سرعت رشد تجارت الکترونیک کشور کاسته است.

ویدیو این سخنرانی را در این لینک مشاهده کنید.

در نیمسال اول امسال نسبت به نیمسال اول سال گذشته رشد داشتیم

تجارت الکترونیک

در نیمسال دوم سال گذشته، چالش‌هایی در خصوص اینترنت داشتیم، برای همین رشد تجارت الکترونیک را در دو نیمسال اول بررسی کردیم که امسال رشد تجربه کردیم.

ویدئو این سخنرانی را در این لینک مشاهده کنید.

بررسی چالش‌ها، موانع و نقش فناوری‌های نوین در توسعه تجارت الکترونیکی کشور

پنل تجارت الکترونیک

پنل تخصصی «بررسی چالش‌ها، موانع و نقش فناوری‌های نوین در توسعه تجارت الکترونیکی کشور» در رویداد ۷۲۴ روز ملی تجارت الکترونیک با حضور مینا مهرنوش، رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار، نیما قاضی، رئیس هیئت مدیره انجمن تجارت الکترونیک استان تهران، محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران تهران و علی چاغروند، معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران برگزار شد.

گزارش کامل پنل را در این لینک مشاهده کنید.

ویدیو این پنل را در این لینک مشاهده کنید.

کسب‌وکارهای برتر آنلاین کشور معرفی شدند

اهدا جوایز تجارت الکترونیک

وزارت صمت، در روز ملی تجارت الکترونیک، کسب‌وکارهای آنلاین را در موارد مختلف بررسی کرده و از ۱۰ کسب‌وکار برتر تجلیل کرد.

جهت دیدن کسب‌وکارهای برگزیده به این لینک مراجعه نمایید.

مشاهده ویدیو اهدا جوائز

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به اعضای بیشتری نیاز دارد

تجارت الکترونیک

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک (تتا)، در نشست خبری حاشیه رویداد «۷۲۴، روز ملی تجارت الکترونیک» در مورد رویداد گفت: «این سومین رویداد بود که امسال با نام «روز ملی» برگزار شد، چرا که این روز در تقویم رسمی نیز ثبت شده است. هدف آن هم کمک کردن به شفاف شدن جایگاه تجارت الکترونیک در کشور است. این حوزه در خصوص توزیع سرمایه‌‌گذاری نیز بسیار اهمیت دارد، چون سرمایه‌گذاری تجمیع شده وجود ندارد.

گزارش کامل این سخنرانی را در این لینک مشاهده کنید.

گفتگوها

در حاشیه این رویداد، ایران دکونومی گفتگوهایی با حاضران این رویداد داشت که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد:

گفتگو با امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت (تتا)

امین کلاهدوزان تجارت الکترونیک

وی در خصوص ضرورت برگزاری این روز در کشور، به سردبیر ایران دکونومی گفت: تجارت الکترونیک در کشور یک سهل ممتنع است، در حالیکه همه در مورد آن صحبت می‌کنند، هیچکس نمی‌داند که به صورت مشخص در چه خصوصی صحبت می‌کند. اغلب افراد چند برند مطرح را با یک گردش مالی محدود متصور می‌شوند در حالیکه واقعیت این اکوسیستم چیز دیگری است. ما ۱۸۰ هزار کسب و کار آنلاین داریم که اینماد دارند. ضرورت این روز این است که جایگاه تجارت الکترونیک ایجاد شود.

مشاهده ویدیو

گفتگو با ندا مصطفوی، مدیر سامانه اینماد

ندا مصطفوی تجارت الکترونیک

وی در خصوص به‌روزرسانی سامانه اینماد گفت: به درخواست بخش خصوصی، اقدام به بازنویسی مجدد سامانه کردیم. همیشه مهاجرت از سامانه در حال کار به سامانه دیگر مشکلات خود را دارد، ولی ناگزیر بودیم که این اقدام را انجام دهیم.

مشاهده ویدیو

گفتگو با فرشاد زاهد، روابط عمومی مرکز توسعه تجارت

فرشاد زاهد تجارت الکترونیک

زاهد در خصوص برنامه‌های آتی سازمان توسعه تجارت الکترونیک از نشست‌های فصلی در راستای شکلگیری همکاری بهتر بخش خصوصی و دولت خبر داد.

مشاهده ویدیو

گفتگو با حمیدرضا جمشیدیان، مدیرعامل باغ کالا

حمیدرضا جمشیدیان باغ کالا

جمشیدیان در خصوص فعالیت باغ کالا گفت: پلتفرم فروش موبایل و لوازم الکترونیکی است. در تلاشیم با پایین‌ترین سود ممکن کالا را از وارد کننده به دست مصرف کننده برسانیم. همچنین در تلاش هستیم با بهترین شرایط به مشتری خدمات دهیم. بزرگترین چالش تجارت الکترونیک، عدم شناخت مردم نسبت به سایت‌های معتبر است.

گفتگو با فرج‌زاده، مدیرعامل شرکت پژوهشگران فن‌گستر

فرج زاده تجارت الکترونیک

وی در گفتگو با ایران دکونومی گفت: پورتالی با عنوان پورتال مدیریت اسناد تسهیلات بانکی کشور که کلیه تعاملات را مکانیزه کرده و در اختیار دستگاه نیز قرار داده است.

مشاهده ویدیو

گفتگو با مسعود شاه‌حسینی از تسهیل کار

شاه حسینی تجارت الکترونیک

شاه‌حسینی در خصوص چالش‌های تجارت الکترونیک گفت: بیشتر چالش‌ها سمت اخذ مجوزهاست. در تلاشیم با اتحادیه‌های مربوطه در تعامل باشیم و سعی داریم چالش‌های سد راه را حل کنیم.

مشاهده ویدیو

گفتگو با محمود عنایتی، قائم مقام مدیرعامل شرکت نوآوران فردای کیش

عنایتی تجارت الکترونیک

عنایتی در گفتگو با ایران دکونومی گفت: هدف ما در نوآوران فردای کیش، توسعه دانش تحلیلی برای کسب‌وکارها و کسانی است که قصد دارند به تجارت الکترونیک سرویس دهند.

مشاهده ویدیو

نشست خبری روز ملی تجارت الکترونیک

در ادامه این رویداد، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که امین کلاهدوزان و فرشاد زاهد در این نشست حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

کلاهدوزان تجارت الکترونیک

مشاهده ویدیو پاسخ‌های امین کلاهدوزان

زاهد تجارت الکترونیک

مشاهده ویدیو فرشاد زاهد

امضای تفاهم نامه

امضا تفاهم نامه تجارت الکترونیک

در انتهای این رویداد، آیین امضای تفاهم‌نامه‌های دولت و کسب و کارهای نوآوری و دانش‌بنیان برگزار شد.

مشاهده ویدیو آیین امضا

مشاهده ویدیو توضیحات تفاهم نامه

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array