مارکت وی کنفرانس تخصصی تحقیقـات بازاریابی اسـت که هـر سـاله بـا شـیوه‌ای نوآورانه و دانـش محـور و بـا حضـور مدیــران ارشــد شــرکت‌ها و ســازمان‌های مختلــف برگزار می‌شــود. Market Way راهـکاری عملـی و علمـی بـرای تبـادل نظـر در فرآینـدی را ارائه می‌دهد کـه بـه توسـعه کسـب و کارهـا کمـک کـرده و آنهـا را با جدیدترین تجربیات تحقیقات بازاریابی آشنا می‌کند.

لینک کامل خبر

گفتگوها

در حاشیه این رویداد، با مهمانان و سخنرانان این رویداد گفتگوهایی داشتیم که در ادامه، آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

گفتگو با هادی ورقایی، مدیرعامل سوبازار

هادی ورقایی مارکت وی

ورقایی در خصوص اهداف این رویداد گفت: مارکت وی، اولین کنفرانس در چنین سطح تخصصی است که همه صنایع را درگیر می‌کند. تمام صنایع را با خدمات تحقیقات بازار آشنا کنیم.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با مهرداد صدری، رئیس هیئت مدیره شرکت ReWise

مهرداد صدری مارکت وی

صدری در خصوص الزام انجام تحقیقات بازار گفت: استارتاپ‌هایی که در ایران شکل گرفتند و تبدیل به شرکت‌های بزرگ شدند، با تحقیقات بازاریابی درگیر هستند، حالا برخی به صورت برون سپاری و برخی دیگر درون سازمانی این کار را انجام می‌دهند.

تحقیقات بازاریابی در ابتدای شکل‌گیری ایده و تبدیل آن به کسب و کار نیاز است.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با بابک صومی، مدیر بازاریابی نوین زعفران

بابک صومی مارکت وی

صومی در مورد کاربرد تحقیقات بازار گفت: تحقیقات بازار در جنبه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. در مراحل مختلف کسب‌وکارها به تحقیقات بازار نیاز دارند. پاسخ بسیاری از فرآیندها و ارزیابی‌ها را تحقیقات بازار خواهد داد. اثربخشی تبلیغات و انتخاب رسانه نیز مرحله‌ای است که به این تحقیقات نیاز دارند.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با صادق سوری، مدیر تحقیقات بازاریابی هلدینگ مادیران

صادق سوری مارکت وی

سوری در مورد تحقیقات بازار در صنعت لوازم خانگی توضیح داد: در صنعت لوازم خانگی و صوت و تصویر، شرکت‌های محدودی تیم تحقیقات بازار دارند و چند شرکت محدود بزرگ از تحقیقات بازار استفاده می‌کنند. شرکت‌های بسیاری بودند که با تبلیغات و شکستن قیمت به بازار وارد شدند و بعد به دلیل عدم استفاده از تحقیقات بازار با شکست مواجه شدند. نمی‌توان صرفاً با این دو مورد در بازار باقی ماند.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با مهدی نجاری، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره تاپلنز

مهدی نجاری مارکت وی

نجاری در پاسخ به این پرسش که تحقیقات بازار صحیح است یا تحقیقات بازاریابی تشریح کرد: هم تحقیقات بازار صحیح است هم تحقیقات بازاریابی؛ هر دو شاخه قابل بررسی هستند. استارتاپ‌ها به ما مراجعه می‌کنند، اما دید درستی به فرآیند یا هزینه‌های تحقیقات بازار ندارند و ما در جلسات آن‌ها را توجیه خواهیم کرد.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

سعید تاجیک مارکت وی

تاجیک در مورد وضعیت ایده‌های استارتاپی گفت: مشکلی که استارتاپ‌ها دارند این است که در پی ایده کسب‌وکار را شکل می‌دهند. یعنی کسب‌وکار براساس نیاز مصرف کننده شکل نمی‌گیرد و صرفاً بر اساس ذهنیت فاندر آن شکل می‌گیرد. در صورتی که اگر قبل از اجرا ایده تحقیقات بازاریابی انجام دهند قطعاً موفق‌تر است.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با دکتر افشین وهاب‌زاده، رئیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران

افشین وهاب زاده مارکت وی

وهاب‌زاده در خصوص کاربرد تحقیقات بازاریابی در مراکز رشد گفت: کل علم تحقیقات بازار که برای بازار کسب‌وکار، علمی ضروری است، از ابتدا باید به کار گرفته شود. از لحظه شکلگیری ایده در ذهن تحقیقات بازار باید اجرا شود. حالا در مراحل مختلف در سطوح مختلف است. ما در مرکز رشد این توصیه را به فناوران داریم.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با رضا نویدی نکو، مدیرعامل آژانس تحلیل بازار نکس لوکس

رضا نویدی نکو مارکت وی

نویدی نکو تفاوت تحقیقات بازار استارتاپ‌ها را اینگونه شرح داد: کارآفرینان و صاحبان ایده، قبل از شکلگیری ایده کسب‌وکار به دیتا و اطلاعات نیاز دارند. در مورد استارتاپ‌ها قضیه کمی متفاوت است، اما آنجا هم به دیتا نیاز است. مثلاً در تست ایده، روش‌ها متفاوت است، اما در هر دو مورد نیاز است.

بودجه استارتاپ‌ها محدود است و شاید به سراغ شرکت‌های حرفه‌ای نروند و یا خودشان این کار را انجام می‌دهند و یا با هزینه پایین‌تر و خطای بیشتر تحقیقات بازارشان را انجام می‌دهند.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با سیامک احمدی، از تیم مارکتینگ بلوبانک

سیامک احمدی مارکت وی

احمدی اهمیت تحقیقات بازار را اینگونه بیان کرد: نئوبانک یا بانک یا هر صنعتی، برای ورود به بازار در همان فرآیند STP به تحقیقات بازار نیاز دارد و بعد از آن هم برای توسعه به این مورد نیاز است. در صنعت تک، این تحقیقات در طراحی محصول بسیار حائز اهمیت است.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

گفتگو با جواد رحمانی از استارتاپ ترب

جواد رحمانی مارکت وی

رحمانی در خصوص تجربه خود از فرآیند تحقیقات بازار گفت: بیشترین نیازی که در تحقیقات بازار نظر ما را به خود جلب کرد، تبلیغات در صداوسیما بود. دیتای موثقی در این خصوص وجود نداشت و ما تصمیم گرفتیم تحقیقات بازار را در این خصوص انجام دهیم.

مشاهده ویدئو گفتگو

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array