به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اِچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) گروه بانکداری بریتانیایی در یک حرکت قابل توجه در راستای پذیرش دارایی‌های دیجیتال، طلای توکنیزه شده را برای مشتریان خرد در هنگ کنگ معرفی کرده است. این اقدام یک پیشرفت قابل توجه در چشم انداز مالی منطقه به‌شمار می‌رود. رونمایی از توکن‌های طلای HSBC وسیله‌ای مناسب و در دسترس برای سرمایه‌گذاری در طلا را در اختیار مشتریان خرد این بانک قرار می‌دهد که به طور مستقیم از طریق خدمات بانکداری آنلاین و اپلیکیشن موبایلی این بانک ارائه می‌شود.

مگی نگ (Maggie Ng)، مدیر کل بانکداری و ثروت شخصی هنگ کنگ در بانک HSBC، با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی این سرویس اذعان داشت که HSBC با توجه به علاقه فزاینده مشتریان به دارایی‌های دیجیتال در نظر دارد تا به این تقاضا به طور موثر پاسخ دهد.

پیشرفت های تکنولوژیک بعد از عرضه توکن‌های طلای HSBC

ابتکار HSBC برای معرفی طلای توکنیزه‌شده با قابلیت‌های فناوری پیشرفته، به‌طور خاص از طریق پلتفرم دارایی‌های دیجیتال آن یعنی HSBC Orion پشتیبانی می‌شود. HSBC با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده، حقوق مالکیت طلای فیزیکی را به صورت دیجیتالی در آورده و ایجاد توکن‌های طلای HSBC را تسهیل می‌کند. این رویکرد نوآورانه پتانسیل ایجاد انقلابی در صنعت مالی را دارد و کارایی، شفافیت و دسترسی بیشتر را برای سرمایه گذاران به ارمغان می‌آورد.

توکن طلا HSBC

معرفی دارایی‌های توکنیزه‌شده، که توکن طلا نمونه‌ای شاخص از آن است، نشان‌دهنده تغییر پارادایم در مسیرهای سرمایه‌گذاری سنتی است. بانک HSBC از طریق فناوری بلاکچین، یکپارچگی و امنیت این دارایی‌های دیجیتال را تضمین می‌کند و در نتیجه اعتماد مشتریان خرد به این کلاس دارایی را جلب می‌کند. علاوه بر این، پایبندی HSBC به استانداردهای نظارتی ایجاد شده توسط کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) بر تعهد آن به حفاظت از منافع سرمایه‌گذاران تأکید دارد.

تمرکز استراتژیک HSBC بر فناوری دفتر کل توزیع شده و برنامه‌های آینده

بویان اوبرادوویچ (Bojan Obradović) مدیر ارشد دیجیتال در هنگ کنگ با اشاره به تمرکز استراتژیک HSBC بر فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT)، بر پتانسیل تحول‌آفرین DLT در تغییر شکل کلی بازارهای مالی تاکید کرد. بانک HSBC به جز عرضه طلای توکنیزه شده، به شکلی فعال در حال بررسی فرصت‌هایی جهت توسعه طیف وسیعی از محصولات دیجیتال از جمله وجوه، اوراق قرضه و استیبل کوین‌ها است. این رویکرد آینده‌نگر نشان‌دهنده تعهد HSBC به نوآوری و انطباق با نیازهای در حال تحول اقتصاد دیجیتال است.

تلاش‌های مشترک با نهادهای نظارتی مانند اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) ، نقش محوری HSBC در ایجاد تحول دیجیتال در بخش بانکداری را برجسته می‌کند. HSBC با مشارکت و پذیرش فناوری‌های نوظهور، خود را به عنوان یک مبتکر پیشرو در حوزه مالی دیجیتال معرفی کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array