به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پس از اینکه بازار ارزهای دیجیتال واکنش مثبت خود نسبت به هاوینگ بیت کوین را نشان داد و یکپارچه به رنگ سبز درآمد، شیبا اینو (SHIB) علاوه بر حمایت بازار، به واسطه حضور قدرتمند سرمایه‌گذاران خود تا 43 درصد افزایش قیمت را تجربه نمود که آن را به یکی از داغ‌ترین رمزارزهای 24 ساعت گذشته بازار تبدیل کرد.

داده‌های جدید IntoTheBlock حاکی از آن است که طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴.۳۴ تریلیون واحد از این توکن انتقال داده شده است که از افزایش ۲۱۵ درصدی ورودی نهنگ‌ها به اکوسیستم شیبا اینو خبر می‌دهد. این افزایش حاکی از رشد سرمایه‌گذاری نهنگ‌ها در این میم کوین محبوب است.

نمودار شیبا اینو SHIB

پیش از این نیز تغییرات قیمت شیبا اینو (SHIB) تحت تاثیر اقدامات سرمایه‌گذاران به خوبی دیده شده بود. این میم کوین تمایل دارد نسبت به حرکت صعودی آنها واکنش مثبت نشان دهد و این بار با توجه به نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV)، این دارایی کاملاً در منطقه فرصت قرار گرفته است.

نسبت MVRV در حقیقت میزان سود و زیان سرمایه‌گذاران را کنترل می‌کند. با توجه به عدد 9.7- درصد این شاخص در بازه 30 روزه که نشان دهنده ضرر است، احتمال انباشت وجود دارد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که شیبا اینو (SHIB) در سطوح بین 9-% و 19-% شاخص MVRV  با روند بهبود روبرو می‌شود. همین امر این ناحیه را به یک منطقه فرصت انباشت تبدیل کرده است. بنابراین، اگر سرمایه‌گذاران با قیمت فعلی به این دارایی وارد شوند، می‌توانند از افزایش نهایی سود ببرند.

چرا شیبا اینو (SHIB) رشد کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، افزایش قیمت اخیر شیبا اینو (SHIB) احتمالاً در پاسخ به روند صعودی گسترده‌تر بازار است که در نتیجه رویداد هاوینگ بیت کوین رخ داد. با توجه به اینکه SHIB و بیت کوین (BTC) در حال حاضر همبستگی بالای 0.83 دارند، سوار شدن این میم کوین بر این موج صعودی اصلاً دور از انتظار نبوده است.

همبستگی شیبا اینو با بیت کوین
همبستگی شیبا اینو با بیت کوین. منبع: IntoTheBlock

پیش بینی قیمت شیبا اینو (SHIB)

در زمان نگارش این مطلب قیمت شیبا اینو از محدوده 0.00002269 دلار روز گذشته، با بیش از 19 درصد افزایش، به حدود 0.000276 دلار رسیده است. تحلیلگران انتظار دارند این روند تا مرز 0.00002835 دلار هم ادامه یابد. در حقیقت، شکست قاطعانه مقاومت سرسخت  0.00002584 دلاری و تبدیل آن به یک حمایت قابل اطمینان، می‌تواند این میم کوین را قادر ‌سازد تا بار دیگر برای دستیابی به هدف رالی 43 درصدی الگوی مثلث متقارن فعلی تلاش کند.

الگوی مثلث متقارن در نمودار یک روزه شیبا اینو
تشکیل الگوی مثلث متقارن در نمودار یک روزه شیبا اینو (SHIB/USDT)؛ منبع: TradingView

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array