به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گزارش جدید کانترپوینت ریسرچ در خصوص فروش جهانی گوشی‌های هوشمند حاکی از آن است که اپل و سامسونگ در سه ماهه اول سال 2024 در لیست 10 گوشی هوشمند پرفروش دنیا قرار گرفته‌اند. این اولین دوره سه ماهه است که در آن 10 گوشی برتر جهان، همگی از قابلیت 5G برخوردار بودند.

بر اساس این گزارش، آیفون 15 پرو مکس اپل پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2024 بوده است. نکته قابل‌توجه اینجاست که نسخه پرومکس برای اولین بار در سه ماهه غیرفصلی اپل به جایگاه برتر دست یافته است که نشان‌دهنده روند رو به افزایش ترجیح مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های رده بالا و نسخه‌های حرفه‌ای (Pro) است. گفتنی است که سه ماهه غیرفصلی به دوره‌های سه ماهه‌ای اطلاق می‌گردد که با ماه‌های متداول در فصول سال انطباق ندارند.

گوشی‌های اپل برای دومین سال با اقتدار صدرنشین هستند

بر این اساس، هر چهار نسخه آیفون 15 پرو مکس، آیفون 15، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 چهار رتبه اول را تصاحب کرده و پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S24 اولترا در جایگاه پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سه ماه نخست سال جاری قرار گرفته است. گفتنی است که اکنون آیفون 15 پلاس در رده هشتم این لیست ایستاده است.

مقایسه گوشی‌های پرفروش 2024
معرفی 10 گوشی هوشمند پرفروش جهان در سه ماهه اول 2024 در مقایسه با سه ماهه اول 2023

محبوبیت فزاینده گوشی‌های اپل سری پرو به حدی مشهود است که بیش از نیمی از کل فروش اپل در سه ماهه اول 2024 (حدود 60 درصد) را به خود اختصاص داده است که نسبت به 24 درصد سه ماهه اول سال 2020 افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.  ازجمله ویژگی‌های خاص در سری Pro اپل می‌توان به رابط داینامیک آیلند بهبود یافته، تراشه‌های پیشرفته‌تر، نمایشگرهای فوق‌العاده صاف، قاب تیتانیومی و دوربین تله‌فوتو اشاره کرد. ناگفته نماند که علیرغم افزایش سهم آیفون‌های پرو در بازار، فروش کلی محصولات آیفون در سه‌ماهه دوم سال مالی اپل (مطابق با سه‌ماهه اول 2024) نسبت به سال قبل، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر، مصرف‌کنندگان گوشی‌های هوشمند خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند، زیرا به‌روزرسانی‌های مکرر باعث می‌شود تفاوت‌های محدودی در ویژگی‌های ارائه شده باقی بماند. همین امر مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تلفن‌های هوشمند رده بالا را به عنوان اولین انتخاب در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که دستگاه‌های آن‌ها برای مدت طولانی‌تری از نظر فناوری به‌روز خواهد بود.

در ادامه نام گوشی‌های گلکسی A15 5G و A54 در رتبه‌های ششم و هفتم به عنوان دیگر نماینده‌های سامسونگ به چشم می‌خورد. به جز گلکسی اس 24 اولترا، مدل گلکسی S24 پایه در رتبه نهم جای گرفته است. عملکرد قوی سری S24 را می‌توان به تلاش‌های آن در فناوری هوش مصنوعی (GenAI) نسبت داد. سری S24 اولین سری از گوشی‌های هوشمندی بود که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های GenAI وارد بازار شد و به کاربران این امکان را می‌داد تا به تولید محتوای منحصربه‌فرد پرداخته و سطح جدیدی از تعامل را با تلفن هوشمند خود تجربه نمایند.

رتبه دهم در لیست منتشر شده توسط کانترپوینت نیز به سامسونگ A34 اختصاص یافته است.

منبع: counterpointresearch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array