به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  گوگل ماه گذشته سرانجام سیستم Find My Device اندروید را برای گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو معرفی کرد، هرچند این سیستم محدود به کاربران ایالات متحده و کانادا بود. شبکه Find My Device پس از راه‌اندازی کامل در سطح جهانی، به میلیاردها کاربر اندروید کمک می‌کند دستگاه‌های گم‌شده خود را راحت‌تر پیدا کنند.

اکنون می‌توان دستگاه‌های اندرویدی منتخب مانند Google Pixel 8 و Pixel 8 Pro را از طریق شبکه Find My Device حتی در صورت خاموش بودن یا تمام شدن باتری، تا چندین ساعت مکان‌یابی کرد. این امر توسط یک سخت‌افزار تخصصی یعنی پردازنده تنسور G3 در سری گوشی‌های پیکسل 8 (Pixel 8) امکان‌پذیر شده است، یعنی نمی‌توان این قابلیت را از طریق به‌روزرسانی در دستگاه‌های دیگر فعال کرد.

گوشی‌های پیکسل 8 گوگل

عملکرد سیستم Find My Device در گوشی‌های پیکسل 8 چگونه است

نحوه عملکرد شبکه Find My Device  گوگل اساساً به شرح زیر است. دستگاه‌های اندرویدی که در این شبکه مشارکت دارند، سیگنالی را از طریق بلوتوث پخش می‌کنند که سایر دستگاه‌های اندرویدی اطراف می‌توانند آن را دریافت کنند. در مرحله بعد، دستگاه‌هایی که این سیگنال را دریافت می‌کنند، مکان دستگاه پخش‌کننده را رمزگذاری کرده و آن را در سرورهای گوگل آپلود می‌کنند. داده‌های موقعیت مکانی با کلیدی رمزگذاری می‌شوند که فقط برای مالک دستگاه و کسی که مالک موقعیت مکانی دستگاه خود را با او به اشتراک گذاشته است، قابل دسترسی است.

گوگل ماه گذشته اعلام کرد که برخلاف سایر گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌های Pixel 8 و Pixel 8 Pro حتی پس از تمام شدن باتری، برای چندین ساعت انرژی ذخیره شده‌ای را به تراشه بلوتوث ارسال می‌کنند.

گزارش شده است که گوشی‌های مدل Pixel 8a نیز از ویژگی Powered-Off Finding اندروید پشتیبانی می‌کنند که به معنای مجهز بودن به سخت‌افزار تخصصی مکان‌یابی در حالت خاموش است.

شما می‌توانید در گوشی‌های جدید Pixel 8a خود، به سادگی با عضویت در شبکه Find My Device، قابلیت Powered-Off Finding را فعال کنید. در صورت فعال کردن گزینه‌های « Off» یا « Without network» در تنظیمات Find My Device، این قابلیت از کار خواهد افتاد. به علاوه، با خاموش کردن بلوتوث یا خدمات موقعیت مکانی گوشی نیز این ویژگی کار نخواهد کرد زیرا شبکه Find My Device اساساً به این دو ویژگی متکی است.

منبع: androidauthority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array