به گزارش ایران دکونومی، سم بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX، روز پنجشنبه به هفت اتهام مختلف کلاهبرداری به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

بنکمن فرید در سال 2022 به کلاهبرداری گسترده در FTX و آلامدا ریسرچ (Alameda) متهم شد که به سقوط FTX منجر گردید و مشتریان این صرافی بین 8 تا 11 میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست دادند.

قاضی کاپلان، قاضی دادگاه ناحیه منهتن ایالات متحده در حکم خود آورده است: متهم ده‌ها هزار نفر و شمار بسیاری از شرکت‌ها را در چندین قاره در طول چندین سال قربانی کرد. او از مشتریانی که پول را به او سپرده بودند دزدی کرد، به سرمایه‌گذاران دروغ گفت و اسناد ساختگی را برای وام‌دهندگان فرستاد. او میلیون‌ها دلار کمک‌های غیرقانونی را به سیستم سیاسی ما تزریق کرد و به مقامات خارجی رشوه می‌داد. هر یک از این جرایم مستحق مجازات سنگین است.

قاضی کاپلان علاوه بر این حکم، بنکمن-فرید را محکوم به پرداخت 11 میلیارد دلار جریمه کرده است. وی در حکم خود با اشاره به اینکه سم بنکمن-فرید در جریان محاکمه مرتکب شهادت دروغ شده، گفت: بازگرداندن پول از دست رفته به مال‌باختگان نباید باعث شود که او حکم ملایمی دریافت کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array