به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اتریوم [ETH] طی یک هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد که باعث شد نه تنها سرمایه‌گذاران خرد، بلکه برخی از نهنگ‌ها نیز در معرض لیکوئیدشدن قرار بگیرند. طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، بالغ بر 6.28 میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لانگ اتریوم در یک بازه زمانی 24 ساعته منحل شدند.

علی‌رغم این پولبک‌های عمیق و زیان‌های حاصل از آن، تعداد فزاینده موقعیت‌های لانگ نشان‌دهنده خوش‌بینی فزاینده در میان معامله‌گران است که احساسات صعودی بازار نسبت به چشم‌انداز آینده اتریوم را به تصویر می‌کشد.

قیمت اتریوم پس از تشکیل مبنای حمایتی قوی بالاتر از سطح 2850 دلار، همانند بیت کوین موج بازیابی خود را آغاز کرد و پس از عبور از چند مانع کلیدی نزدیک به 3000 دلار، به یک منطقه مثبت وارد شد.

در نمودار ساعتی اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD)، شکست قیمت بالاتر از دو خط روند نزولی متصل با مقاومت‌هایی نزدیک به 3070 دلار و 3150 دلار و عبور قیمت از سطح فیبوی اصلاحی 50 درصد حرکت نزولی 3278 دلار به 2867 دلار دیده می‌شود.

اتریوم اکنون بالاتر از تراز 3120 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود معامله می‌شود و بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی 76.4% در حال تحکیم است. برای ادامه روند صعودی قیمت، اتر باید اولین مقاومت اصلی نزدیک به سطح 3250 دلار را شکست داده و بر مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی 3280 دلار غلبه کند. بالاتر از سطوح مورد اشاره، قیمت ممکن است با قدرت بیشتری تا تراز 3350 دلار افزایش یابد.

نمودار ساعتی اتریوم در برابر دلار آمریک
نمودار ساعتی اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD)، منبع: TradingView

بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت 3350 دلاری می‌تواند اتریوم را به سطح پیووت 3420 دلار هدایت کند. هرگونه حرکت بالاتر از مقاومت 3420 دلاری، احتمال صعود به سمت مقاومت 3550 دلار را تقویت می‌کند. در این ناحیه، خریداران منطقه مقاومت 3880 دلاری را هدف بعدی خود قرار خواهند داد.

کاهش دوباره قیمت اتریوم (ETH) چقدر محتمل است؟

اگر اتریوم نتواند مقاومت 3250 دلاری را با قاطعیت پشت سر بگذارد، ممکن است با یک روند نزولی تازه روبرو شود. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 3150 دلار است. پس از آن نیز حمایت مهم موجود در نزدیکی منطقه 3120 دلاری و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته مانع از ریزش سنگین قیمت می‌شود.

ولی حرکت قاطع زیر سطح حمایت 3120 دلاری ممکن است باعث افزایش فشار فروش شده و قیمت را به 3020 دلار برساند. هرگونه کاهش بیشتر از این سطح، پتانسیل ریزش قیمت در کوتاه مدت به سمت 2965 دلار را افزایش می‌دهد.

در نمای یک ساعته جفت ارز اتر در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) اندیکاتور MACD در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array