به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شنیده‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی گوگل قصد دارد در رویداد توسعه امسال خود از هدست XR واقعیت ترکیبی سامسونگ رونمایی کند.

به تأیید این غول تکنولوژی، کنفرانس توسعه سالانه Google I/O 2024 قرار است در تاریخ 14 می (25 اردی‌بهشت 1403) برگزار شود. همچنین براساس پست جدید این کمپانی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، قرار است در این رویداد از جدیدترین پروژه‌های واقعیت افزوده (AR) نیز رونمایی شود.

براساس اخبار سال گذشته، کمپانی سامسونگ قصد داشت در فوریه سال 2024 (امسال) هدست XR خود را روانه بازار کند. اما با توجه به عرضه رسمی Vision Pro اپل، تصمیم گرفت انتشار محصول خود را به‌تعویق انداخته تا با بررسی نقص‌ها، ایرادهای طراحی و مسائل جانبی محصول بهتری را به کاربران ارائه دهد.

هدست XR سامسونگ

آیا هدست XR سامسونگ در رویداد توسعه گوگل معرفی خواهد شد؟

با توجه به اینکه کمپانی‌های گوگل، کوالکام و سامسونگ به‌صورت مشترک در حال توسعه هدست XR سامسونگ می‌باشند؛ احتمالاً این رونمایی‌ها در حوزه AR مستقیماً به این گجت پوشیدنی اشاره خواهند داشت. به بیان دیگر، احتمالاً گوگل به‌زودی در رویداد Google I/O امسال برخی از قابلیت‌های این هدست واقعیت ترکیبی را به حضار و رسانه‌ها معرفی خواهد کرد.

در فوریه سال 2023 بود که کمپانی سامسونگ از همکاری با گوگل و کوالکام برای توسعه هدست XR اختصاصی خود خبر داد. از این بازه زمانی تقریباً یک‌ساله تا به امروز، اخبار و شایعات بسیاری پیرامون این محصول موردانتظار منتشر شده‌اند. از این شایعات می‌توان به این اشاره کرد که این برند کره‌ای یک تیم جداگانه برای توسعه این محصول ایجاد کرده و قصد دارد آن را به‌صورت موازی با گوشی‌های تاشوی Z Fold 6 و Z Flip 6 در رویداد Samsung Unpacked (جولای/تیر امسال) معرفی نماید.

پیش‌بینی می‌شود هدست XR سامسونگ از پلتفرم پایه اندروید کمپانی گوگل برای هدست‌های XR استفاده کند و همچنین از جدیدترین تراشه پرچمدار کمپانی کوالکام برای هدست‌های XR یعنی Snapdragon XR 2+ نسل دوم و صفحه‌نمایش میکرو-اولد سونی بهره ببرد.

به‌صورت کلی کارشناسان انتظار دارند که هدست XR سامسونگ با قیمتی بسیار کمتر و منطقی‌تر از هدست Vision Pro اپل وارد بازار شود. یعنی احتمالاً قیمت نهایی درنظر گرفته شده برای این گجت پوشیدنی مشابه قیمت هدست Quest 3 متا خواهد بود. در نتیجه، احتمالاً هدست XR سامسونگ به‌جای رقابت با هدست Vision Pro با هدست Quest 3 متا وارد رقابت خواهد شد.

اما حتی با بررسی و نظرات حرفه‌ای کارشناسان، طبق روال همیشه کاربران فارغ از قابلیت‌ها، امکانات و قیمت بسیار متفاوت این دو هدست، باز هم دو رقیب قدیمی یعنی سامسونگ و اپل را با هم مقایسه خواهند کرد.
همچنین کمپانی سامسونگ اخیراً از یک گجت پوشیدنی دیگر به‌نام Galaxy Ring نیز رونمایی کرده بود که حسابی موردتوجه کاربران و کارشناسان قرار گرفته است.

پروسه تولید انبوه این حلقه هوشمند احتمالاً به‌زودی و از ماه می 2024 (اواسط اردی‌بهشت 1403) آغاز خواهد شد. سامسونگ قصد دارد حدوداً 400 هزار از این گجت پوشیدنی را ساخته تا برای میزان استقبال کاربران از این حلقه هوشمند آزادی عمل داشته باشد. ار زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC 2024، کمپانی سامسونگ حلقه هوشمند Galaxy Ring را به‌صورت محدود در اختیار رسانه‌ها گذاشته بود.

منبع: SamMobile

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array