به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پس از اینکه طی چند ماه گذشته شایعاتی مبنی بر قابلیت دانلود همزمان چند برنامه در گوگل پلی (Google Play) حسابی سروصدا به پا کرد و این قابلیت برای تعداد محدودی از کاربران نیز فراهم شد، به تازگی به طور رسمی اعلام شده است که این فروشگاه اپلیکیشن نیز همانند رقیب اصلی خود یعنی پلی استور (Play Store) امکان بارگیری و نصب همزمان برنامه‌ها را به منظور بهبود کیفیت تجربه کاربری فراهم کرده است.

لازم به ذکر است که این قابلیت فعلاً برای دانلود همزمان دو برنامه در نظر گرفته شده است و برای دانلود برنامه سوم همچنان باید منتظر اتمام روند بارگیری یکی از برنامه‌های قبلی باشید. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که اپ استور سیستم عامل iOS دانلود همزمان سه اپلیکیشن را فراهم کرده است. پیش‌بینی می‌شود گوگل پلی نیز در آینده به تقلید از اپ استور همین امکان را فراهم کند.

دانلود چند برنامه در گوگل پلی

نکته مهم دیگر این است که این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده و هنوز نمی‌توان چندین برنامه را به‌صورت همزمان به‌روزرسانی کرد. به جز شرایطی که کاربر گوشی جدیدی خریداری کرده و قصد دارد برنامه‌های جدیدی را روی آن نصب کند، بیشتر کاربران به جای نصب اپلیکیشن‌های جدید ، بیشتر تمایل دارند برنامه قبلی خود را به‌روزرسانی کنند؛ با این توضیح، ظاهراً گوگل برای افزایش کاربردپذیری این قابلیت باید این امکان را در کمترین زمان ممکن فراهم سازد.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array