به گزارش ایران دکونومی، طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه فجر آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ امسال ادامه یافت.

در ابتدا طرح فجرانه یک طرح سه ماهه عنوان شد که دولت منابع خود را برای همین سه ماه تامین کرده بود،و این طرح در سه مرحله واریز شد.

 این طرح از ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده و مرحله اول آن تا ۱۸ اسفندماه ادامه داشت، مرحله دوم این طرح نیز از ۲۰ اسفند شروع شد و تا ۱۸ فرودین ماه ادامه داشت، اما مرحله سوم طرح از ۲۰ فروردین شروع شد و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۱۸ اردیبهشت ادامه داشته است.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر، در سبد غذاییِ تعریف شده است و مشمولان این طرح در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد.

پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است.

آیا طرح فجرانه ادامه دارد؟

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت سهام عدالت متولدین امسال هم اظهار کرد: در این خصوص موضوع باید از طریق سخنگوی دولت پیگیری شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array